Práci měli oba jezdci Ferrari během víkendové Velké ceny Belgie ve Spa o slušný kus ulehčenou. Lewis Hamilton kvůli penalizacím startoval totiž až z poslední řady. Přesto stačila jediná zatáčka a ukázalo se, že piloty rudých monopostů Kimiho Räikkönena a Sebastiana Vettela nečeká nic jednoduchého. Jedním z hlavních důvodů byl osmnáctiletý Max Verstappen ze stáje Red Bull Racing.
Holandský závodník patří mezi překvapení letošní sezony, v květnu dokonce ovládl Velkou cenu Španělska a jako nejmladší jezdec historie dokázal vyhrát závod formule 1.
Jenže jako mnoho mladých jezdců jeho pud sebezáchovy nedosahuje podobných hranic, jakých by nejspíš měl a podle toho se také často na trati pohybuje. V neděli se natlačil do úvodní zatáčky závodu takovým způsobem, že společně s oběma jezdci Ferrari musel hned po startu do boxů.
To by ještě šlo, za tuhle chybu si mohli z větší části jezdci italské stáje sami, ale Räikkönen má výtky k jinému momentu. On už ho vlastně vysledoval v průběhu sezony. Verstappen prý cíleně při očekávaném útoku jezdí středem trati a podle toho, z jaké strany se ho soupeř chystá předjet, se pak zachová.
VIDEO: Záběry kolize v úvodní zatáčce
"Kdybych dnes nezabrzdil, byla by z toho pěkně ošklivá nehoda," stěžoval si Fin na incident, který se udál v průběhu závodu. "A taková bouračka přijde, pokud se něco nezmění. Mám rád ostré závodění, ale musí být v rámci pravidel," vykládal pro BBC mistr světa z roku 2007, který dojel na devátém místě.
S ostatními Räikkönen problém nemá, jejich defenziva funguje dle nepsaných regulí, ale Verstappen mu prý pravidelně brnká na nervy a jeho způsob jízdy je cestou k nehodě a možnému zranění některého z jezdců.
Talentovaný mladík, který pochází ze závodnické rodiny a v Belgii nakonec skončil jedenáctý, ale všechna obivnění odmítá a i mimo trať se chová stejně ostře, jako za volantem. "Popravdě tohle je jedna velká lež," reagoval Verstappen na kritiku od slavného kolegy, který debutoval v seriálu už v roce 2001, tedy když jemu samotnému nebyly ještě ani 4 roky. "Já si jen bráním svou pozici a jestli se to někomu nelíbí, je to jeho problém," odsekl.
Závodníkův boss Christian Horner už vidí celou situaci střízlivěji. Ví, že jeho svěřenec jezdí na hraně, ale považuje to za zkušenosti do budoucna. Stejně jako šéf stáje Mercedes Toto Wolff.
"Jeho způsob jízdy je osvěžující, ale trochu nebezpečný. Vřítil se do velkého světa formule beze strachu a bez respektu, navíc s ostrými lokty. Penalizace od FIA žádná nepřišla, tak není co řešit. Jen mám strach, aby to někdy neskončilo ostrým nárazem do bariéry," řekl Wolff.