Formule 1
Začít diskusi (0)

Ostrá slova je málem uvrhla do války. „Buď to dělají schválně, nebo jsou neschopní,“ soptili po GP Británie v Mercedesu. „Za ta slova se styďte,“ hájilo se zase Ferrari. Spustila havárie Kimiho Räikkönena s Lewisem Hamiltonem otevřený konflikt gigantů v F1? Zatím ne. „Omluvil se mi a já to přijal,“ uznal britský pilot a prvotní doutnák byl přeci jen uhašen. Ne však zapomenut.

Po nedělním závodě ho okázale ignoroval. Když si s ním mohl povídat, dělal, že si ho ani nevšiml. A na stupních vítězů se mu pak vyhýbal jako autu o kolo zpět.

„Zvolili zajímavou taktiku, ale my uděláme vše, co půjde, abychom se s nimi utkali,“ cedil mezi zuby Lewis Hamilton a ten náraz od Kimiho Räikkönena v úvodním kole GP Británie, který ho stál zřejmě vítězství, rozpoutal otevřenou přestřelku jejich týmů.

„Tohle byla po GP Francie už druhá nehoda kvůli nim. Slovy Jamese Allisona: Myslíte, že je to úmysl nebo prostě nekompetentnost? Nechávám to na vás,“ prohlásil naštvaně šéf Mercedesu Toto Wolff.

„Cože? Jestli to řekl, měl by se stydět. A nekompetentní je jako kdo? Kimi? Kdo je, aby posuzoval, co udělal jezdec v autě? Od Jacquese Villeneuva to beru, protože to byl jezdec, ale od toho chlapa ne,“ láteřil zase na obranu jeho protějšek z Ferrari Maurizio Arrivabene.

Obvinění z úmyslné havárie? To tu ještě nebylo. Stačilo málo a mohlo být ještě hůř.

I Räikkönenova manželka Minttu (on sám dostal v závodě penalizaci deseti vteřin) na Instagramu zuřila: "Pokud někdo při porážce brečí jako ženská, má radši dělat balet."

Až Hamilton včera zarazil vyhrocenou situaci. „Kimi se mi omluvil a já to přijal. Jdeme dál. Byl to závodní incident a nic víc. Občas plácáme pitomosti a poučíme se z toho,“ napsal britský jezdec na sociální síti. Namířené zbraně se tedy zase sklopily. Přesto vzájemné pozvání obou týmů na tiramisu určitě nečekejte – rivalita Mercedesu s Ferrari je totiž letos na hraně.

Jestli totiž Hamiltonovi a spol. něco vadilo, tak to, že šlo už o druhý incident v posledních třech týdnech. Něco podobného způsobil i Sebastian Vettel v GP Francie Valtteri Bottasovi a ve chvíli, kdy jsou jejich vozy technicky velmi vyrovnané, mají tyhle střety klíčový vliv na pořadí.

Mezi jezdci tak aktuálně vede právě Vettel o osm bodů před Hamiltonem a v Poháru konstruktérů zase Ferrari o 20 bodů před Mercedesem. „Ta nehoda byla v zásadě neférová, protože je to podruhé, kdy do nás Ferrari v první zatáčce nabouralo. A to není vtipné. Nebýt té nehody, Lewis by vyhrál,“ měl například jasno trojnásobný šampion a nevýkonný šéf Mercedesu Niki Lauda.

Nicméně údajná ostrá slova Jamese Allisona, technického ředitele Mercedesu, který ještě předloni působil ve Ferrari, a člověka, jenž mohl i rozpoutat nedávnou kauzu ohledně možné nelegálnosti baterie v italském voze, to zase byl rudý hadr pro Ferrari.

„Když se něco takového stane, tak se vždycky objeví spousta spekulací, ale pro mě to byl spíše klasický závodní incident. Navíc Kimi není typ jezdce, co by to měl zapotřebí. Překvapilo by mě, kdyby v tom bylo něco úmyslného,“ tlumil proto vášně i šéf Red Bullu Chris Horner a zatímco sám Räikkönen už po závodě vzal chybu na sebe a trest přijal, našel zastání (vedle parťáka Vettela) i u bývalého pilota a experta BBC Jolyona Palmera: „Ano, Ferrari teď na trati působí agresivněji, ale nemyslím si, že by někdo z nich chtěl havarovat schválně.“

Dobrá tedy, protentokrát uhašeno. Nicméně každá další tlačenice může odteď znamenat novou jiskru.

Začít diskuzi