Jiří Uhlíř
13. srpna 2009 • 09:19

Pešek: Na dovolenou nejezdím!

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
SESTŘIH: Arsenal - Chelsea 5:0. Kanonáda v derby, dvakrát se trefil Havertz
SESTŘIH: Vancouver - Nashville 1:4. Hronkův tým tentokrát otočit nedokázal
VŠECHNA VIDEA ZDE

Šedesát kilometrů denně na kole, squash, běhání. Takový měl program Lukáš Pešek před víkendovými boji v MS silničních motocyklů. „Ale etapu na Tour de France bych nedal,“ věděl jezdec týmu Auto Kelly-ČP, který by rád při GP v Brně atakoval v kubatuře do 250ccm místa v první desítce.



Kolik kilometrů jste na silničním kole už zajel?
„Celkové číslo nevím. Ale když jdu na kolo, je to zhruba šedesát kilometrů. To dávám za dvě hodiny. Ale na celkový počet nejedu.“

A projedete si automotodrom v Brně na kole před startem?
„Ne. Máme ve čtvrtek akci na náměstí, nějaký fl orbal. U toho se dost zpotím, takže už žádný další trénink nebudu potřebovat.“

Na desáté místo vám schází šestnáct bodů. Je to reálné ho po konci sezony vybojovat?
„Myslím si, že šestnáct bodů není tolik, ale není to zas ani úplně málo. Když bude štěstí, můžu se tam probojovat. Ale nakonec mohu skončit klidně i patnáctý.“

A co by se muselo stát, abyste stál v Brně na stupních vítězů?
(usměje se) „Nad tím ani nepřemýšlím. Letos to asi nebude třetí místo jako před dvěma lety. Ale budoucnost bude lepší.“

V loňském roce se vám domácí závod tolik nevydařil, skončil jste čtrnáctý. Myslíte však letos výš?

„Určitě. Loni jsme vynechali testování před Brnem. Neměli jsme tak žádné nastavení podvozku a motoru. Což nás odsoudilo na ty pozice. Nyní mám výchozí nastavení z loňska. Přál bych si být určitě vysoko, ale brněnská trať není stavěná na motocykl, který máme.“

Co přesně vadí té motorce?
„Ty poslední pasáže, které jdou do kopce. Tam to vyhovuje silnějším motocyklům.“

Jako třeba tovární aprilii, na které jezdí Karel Abraham. Jste nahecovaný na tento souboj?
„Vůbec se nehecuju. Pro mě je to jeden z pětadvaceti soupeřů. Kdybych se měl hecovat s každým soupeřem, tak nad tím strávím celý týden.“

On však prohlásil, že kdybyste skončil druhý a on třetí, tak by to pro něj nebylo příjemné.
„Určitě bych v jeho situaci byl také naštvaný, kdybych měl tovární motorku a předjel by mě někdo na netovární. Ty rozdíly tam jsou znatelné.“

Je to pro závodníka hodně frustrující, když ví, že je lepší než soupeř na továrním nářadí, a přitom prohrává kvůli horší technice?
„Je to těžké. Časem si na to zvykne. Pro mě už je to normální, zvládám to.“

A kolikaprocentní podíl má motorka na dobrý výsledek?
„Nedá se to říct. Když máte kvalitní motorku, tak jste na tom psychicky dobře. Všechno funguje a věříte si. Ale když se vám pořád něco kazí, nebo nefunguje, pak se hledají příčiny.“

Právě na příští rok se chystá nová kategorie - Moto2, která má technické rozdíly trochu srovnat. Přemýšlíte už nad ní?
„Ta kategorie bude, ano. Ale v této chvíli nevím, jestli se mnou, nebo beze mě. Nemám smlouvu na stole. To má na řešení můj manažer a já hlavně jezdím. Jsem závodník. Určitě se tam chci dostat. Na vyrovnanější závody si věřím.“

A kdyby to nevyšlo, kam byste to pak směřoval?
„Jelikož jsem automechanik, tak do nějakého autoservisu. (usměje se).“

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud