Jiří Uhlíř
3. října 2009 • 08:16

Končí vláda krále Loeba?

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Dodnes slýchám, že jsem zlomil Labantovi nohu, říká Gabriel. Chovanec ho podržel
Krejčího čas je tady. Zafeiris coby zklamání sezony, potřebuje Zima ochranu?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Když se řekne světová rally, i nezasvěceným se vybaví jméno Sébastien Loeb. Výsledkově nejlepší pilot v historii, pětinásobný mistr světa. Jenže jeho drtivá dominance může nyní padnout.



V celkovém součtu vede Fin Mikko Hirvonen o pět bodů. A pokud Francouz nadcházející Katalánskou rally nedokončí a sok vyhraje, jeho vláda padne.

Není to vyloučené. Finský pilot na fordu vyhrál poslední čtyři soutěže a je vítězně rozjetý. Jenže veškeré výhody tím končí. Další podnik se totiž odehrává na asfaltových španělských cestách. To je výsostné teritorium Francouze Loeba.

Čtyřikrát za sebou zde vyhrál. Navíc jezdci na citroënu tam v posledních čtyřech ročnících vyjeli vítězný double. To je nyní nervózně očekávaný výsledek. Vždyť Mikku Hirvonenovi stačí skončit v posledních dvou soutěžích dvakrát na druhém místě a stane se poprvé v kariéře mistrem světa.

„Není jiná možnost. Musím prostě vyhrát. Spoléhám hlavně na mého týmového parťáka Daniho Sorda. Snad mi bude krýt záda,“ přál si Loeb na Citroënu C4 WRC.

Pořadí MS
1. HIRVONEN (Ford) 78 b

2. LOEB (Citroën) 73 b

3. SORDO (Citroën) 50 b

4. LATVALA (Ford) 36 b


Po dlouhé době nemá francouzský pilot výsledkový osud ve svých rukách. Vždyť pět let za sebou bral světový titul v automobilových soutěžích. V posledních letech navíc zcela suverénním způsobem. Proto se mu přezdívá „ufon“. Je z jiné dimenze. Navíc v začátku letošní sezony vyhrál Loeb pět soutěží za sebou. A vyhlásil smělý cíl: „Chci zvítězit ve všech soutěžích a získat letošní titul.“

Místo francouzské suverenity však přišla pořádná zápletka. „Mikko zaznamenal na asfaltu velký pokrok, bude to boj. My ho však zvládneme,“ věřil si Španěl Sordo. Pro asfaltového specialistu je to domácí soutěž. „Rychlostní zkoušky jsou zde rychlé, široké a na hladkém povrchu,“ popsal Dani Sordo.

I proto Hirvonen na asfaltové peklo velmi intenzivně trénoval. A to hlavně s okruhovým specialistou. Jízda na tomto zpevněném povrchu totiž připomíná situace na uzavřených okruzích.„Člověk musí jezdit ve Španělsku čistě okruhovým stylem a volit širokou stopu.Hlavně se vyhnout velkému řezání zatáček,“ vysvětlil Hirovonen, který je však odkojený finskou šotolinou, královstvím smyků a skoků.

Sébastien LoebFoto ČTK/AP


„Vím, že mám šanci na titul. Ale stojím nohama pevně na zemi. Všichni víme, jak je Loeb na asfaltu dobrý. Bude to hlavně souboj o druhé místo. Osm bodů by mi ohromě pomohlo před poslední soutěží ve Walesu,“ přál si finský pilot na Fordu Focus RS WRC.

Na Katalánské rally budou startovat i české posádky. V juniorech pojede už jistý mistr světa této kategorie Martin Prokop. V produkčním seriálu zase Martin Semerád.

Na jezdce čeká celkem 1230 kilometrů, z toho 354 ostrých. Celkem je připraveno osmnáct rychlostních zkoušek. Ta první odstartuje dnes v 8.46 a poslední proběhne v neděli před druhou hodinou odpolední.

Sébastien Loeb
Sébastien Loeb


Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud