Čtyři závodní jízdy, čtyři pády. Z Itálie a Španělska si Jakub Smrž nepřivezl ani jeden bod. Prostě nula, nic. Temnou statistiku chce prolomit na víkendovém závodě v Brně. „Té smůly bylo dost,“ říkal český jezdec z mistrovství světa superbiků.
Na odpočinek po čtyřech předchozích závodech, jež se mu vůbec nepovedly, měl dost času. A tak byl závodník na ducati ve Španělsku. „Relaxoval jsem a vzal si krátkou dovolenou,“ přiznal Smrž, který v letošním šampionátu superbiků dokázal vyjet i dvě druhé příčky.
Netajíte se tím, že Masarykův okruh nemáte v oblibě. Je Brno vhodné místo pro zlomení nepěkných výsledků na okruzích v Aragonu a Misanu?
„Uvidíme. Jezdím tady rád, chodí sem hodně fanoušků. Jenže brněnská trať mi moc nevyhovuje. Masarykův okruh je velice náročný na techniku a výkon. V letošním roce jsem ale součástí českého týmu Effenbert Liberty Racing. Budeme tu hostit hodně lidí.“
Proč se nepodařilo předchozí čtyři závody dojet?
„Rozhodující bylo italské Misano, kde se nám nepovedlo motorku dobře nastavit. Měl jsem dva velice záhadné pády. S tím už snad bude konec. To v Aragonu nebyl problém v motorce. Ve Španělsku jsem nejel tak, jak umím. Dostal jsem se do skrumáže a padal.“
V minulém roce jste si stěžoval na motocykl aprilia. Je současná ducati v optimální formě?
„Ano, je výborná. Vloni byl zásadní problém v tom, že můj bývalý tým neměl peníze, což se pak odrazilo na přísunu náhradních dílů.“
Vy už jste letos vybojoval dvě umístění na podium, když jste skončil dvakrát druhý. Co by se muselo stát, aby se podobný výsledek vyjel i v Brně?
„Hodně věcí. Přemýšlet o pódiových umístění není moc na místě. Samozřejmě udělám pro to hodně. Je reálné zde zajet dobrý výsledek.“
V letošní sezoně jste celkem úspěšný v kvalifi kačním superpole. Čím to?
„Těžko říci. Systém superpole mi vyhovuje, celkem se na kvalifi kaci daří udělat dobrou strategii. Hlavně je potřeba si vhodně rozvrhnout pneumatiky.“
Karel Abraham závodí v MotoGP rovněž na ducati. Superbiková verze je narozdíl od stroje z královské kubatury mnohem jednodušší na řízení. Jak moc?
„Srovnat to nemůžu. Má ducati je však vývojově trošku starším typem, navíc má menší výkonovou ztrátu na ostatní. Podvozkově je ale skvělá.“
Váš týmový kolega Francouz Sylvain Guintoli si ducati z MotoGP zkusil na testech v Mugellu. Mluvil jste s ním o tom?
„Říkal, že je stroj z MotoGP hodně rozdílný oproti superbikům. Hlavně výkonem a váhou. Chováním a charakteristikou je to zcela něco jiného. Člověk potřebuje čas si na to zvyknout.“
Právě Guintoli by měl nastoupit do závodů královské kubatury místo zraněného Lorise Capirossiho. Vy jste však v celkovém hodnocení superbiků před ním. Nenapadlo vás, že jste měl nabídku do královské kubatury dostat spíše vy?
„Ne. Tento Francouz v týmu Pramac Racing, kde nahradí Capirossiho, dříve jezdíval. Byla tam vazba z minulosti. Já to ale nějak neprožívám. Ani není jistý, jestli Guintoli nakonec v GP Německa pojede. Já bych mu to přál. Nabídku jsem od nikoho neobdržel a ani jsem nad tím nepřemýšlel.“
Brněnskou trať má velice rád Max Biaggi, který tu vyhrál už desetkrát. Bude se slavnému italskému jezdci dařit i v neděli?
„Vůbec nevím. Letošní sezona je vyrovnaná. Může tady vyhrát kdokoliv. Až na pár výjimek vládne všude Carlos Checa.“