jrš
Motorismus
Začít diskusi (0)

V extrémních kulisách se o víkendu uskuteční třetí závod Světové sérii Red Bull Air Race. Teploty vysoko nad třicítkou, obrovská vlhkost vzduchu, která nedělá dobře ani strojům, ani pilotům. Ti mají v kabině svých speciálů až šedesát stupňů Celsia. „Je to jako v horké peci,“ tvrdí český pilot Martin Šonka, který v předchozím závodě v Chorvatsku skončil šestý, což je jeho maximem.

I přes velmi těžké podmínky by se rád v Malajsii posunul minimálně o stupínek výš. „Už posledně to mohlo být lepší, nebýt menších chybiček. Toho se musím vyvarovat. Ale tady to bude úplně jiný závod. V Chorvatsku byl silný vítr a těžká trať. Tady je sice jednodušší trať, ale zase obrovské horko a vysoká vlhkost vzduchu. Hlavně motory dostávají strašně zabrat,” říká český pilot.

„Teplota se vyhoupne přes šedesátku a vy víte, že to minimálně dalších dvacet minut musíte vydržet. V kombinéze, v helmě, bez větrání. No a pak se řítíte rychlostí 370 km/h pár metrů nad vodou a musíte se prát z přetížením až 10 G. Je to docela záhul,” popisuje Šonka, český závodník v elitní letecké sérii.

To v nováčkovské kategorii Challenger cup, která hledá nové talentované piloty, v Malajsii znovu závodí další Čech Petr Kopfstein. Toho čeká boj o body v sobotu. Ve stejný den čeká Šonku kvalifikace, samotný závod je na programu v neděli.

Začít diskuzi