22. července 2018 • 21:35

Valtr s Macíkem zářili na Baja Aragon, Prokop po defektu třetí

Autor: iSport.cz, ČTK
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
PRVNÍ DOJEM: Bestiální Kacetl. Není člověk, ale robot
Penalty ve šlágrech? Křapka měl proti Krejčímu namále, Chorý pádu přidal
VŠECHNA VIDEA ZDE

Martin Macík z týmu Big Shock Racing o víkendu úspěšně zdolal závod Světového poháru cross country Baja Aragon. Zkušený pilot, který po nedávné operaci kolene ještě nestačil odložit berle, vybojoval se svou posádkou i po několika výměnách proražených kol výborné 2. místo. Vítězem se stal Jaroslav Valtr, v kategorii automobilů skončil třetí Martin Prokop.



Macík ve Španělsku obhajoval své loňské vítězství. Jeho posádka se v obou sobotních etapách závodu Baja Aragon musela popasovat s proraženou pneumatikou. I přesto se nakonec žluté liazce přezdívané Franta podařilo získat výborné celkové druhé místo a vítězství ve dvou etapách.

„V prologu i v první sobotní etapě jsme dojeli jako druzí. I přes defekt jsme vyhráli odpolední sobotní etapu. V neděli, během závěrečných 140 km, jsme nabrali snad nejvyšší rychlost v celé naší historii a etapu opět vyhráli. V celkovém hodnocení se nám nakonec povedlo získat cenné 2. místo,“ popisuje Martin Macík.

„Už jsme se všichni po dlouhé době těšili na závody a zároveň jsme provedli testy několika nových technických vylepšení Franty, které určitě využijeme v lednu na Dakaru. Zatím ale nemůžu prozrazovat konkrétní detaily,“ naznačuje Macík mladší další posun ve vývoji jeho dakarského speciálu. Ten vzniká pod taktovkou majitele týmu Big Shock Racing, Martina Macíka staršího v sedlčanských dílnách.

Také Jan Brabec si vedl mezi motocykly velice dobře, když v silné konkurenci vybojoval celkové 7. místo. Honza na rozdíl od soupeřů, kteří španělský závod absolvovali na menších a lehčích motorkách, jako jeden z mála všechny etapy odjel na svém dakarském speciálu.

Jan Brabec absolvoval závod na stroji, kterým jezdí i slavný DakarFoto Big Shock Racing

„Mě dakarka baví a vyhovuje mi. Španělsko jsem bral jako ideální technický trénink na Dakar. Nevýhodou dakarského speciálu samozřejmě byla menší ovladatelnost, cesty tu byly hodně uzounké a dakarka je těžká. Já jsem navíc zvolit taktiku, kdy jsem nabral plné nádrže a nezastavoval na tankovačkách. Ale s mým stylem jízdy, kdy hodně stojím a mám tak nad motorkou dobrý přehled, jsem si udržoval slušnou pozici a s celkovým 7. místem jsem opravdu spokojený,“ říká Jan Brabec a dodává: „Menší problémy mě zpomalily v neděli dopoledne, kdy se jelo na blátě a s plně natankovanou motorkou mi to klouzalo. Ale po 50 km už byl terén zase suchý a dalo se znovu zrychlit.“

Slušně se dařilo také dalším českým posádkám, smolařem byl ale právě výše zmíněný Prokop, který v poslední etapě prorazil pneumatiku a přišel tak o vítězství.

VIDEO: Baja Aragon pohledem týmu Big Shock Racing

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud