Enge: Pod krkem se nedržíme

Tomáš Enge
Tomáš EngeZdroj: Archiv Blesk
Motorismus

Na okruhových závodech v Mostě o víkendu dominoval. Automobilový závodník Tomáš Enge byl ve vítězné posádce týmu Charouz Racing System při vytrvalostním závodě.

Na voze Mercedes Benz DTM vyhrál i sprint. Hned po ukončení pátého podniku domácího seriálu spěchal na Nürburgring, kde se jede o víkendu 24hodinovka Le Mans Series.

Pikantní na tomto klání bude, že se utká i s Nizozemcem Peterem Knoxem, se kterým odjel ve stejném týmu předchozí dva závody. Enge v tom problém nevidí.

Je to běžné, že se z kamaráda stane hned soupeř?
„Ano. V našem sportu je to takový koloběh.“

Projeví se přátelství nějakým způsobem v závodě?
„Snad v tom, že máme před sebou respekt. Teď nás čeká vytrvalostní závod. V něm nejde ani tak o boj, ale výdrž a souhru týmu. Není to Škoda Octavia Cup, kde jsou všechna auta skoro stejná a musí se jet na krev.

Vždyť o víkendu v Mostě se závodníci této série chtěli po závodě poprat. To my se pod krkem nedržíme. U nás, a tím teď myslím i formuli A1, jsou dobré vztahy. Po závodě jsme schopní klidně spolu zajít na večeři.“

Konkrétně. O tomto víkendu jste v závodil společně ve stáji Charouz Racing System s Peterem Koxem. Nyní proti sobě nastoupíte v Německu. Šel byste proti němu ostře?
„V situaci, kdy pojedeme posledních pět kol a půjde o vítězství, kamarádství jde stranou. Každý chce vyhrát. Samozřejmě ne za cenu toho, že někoho sestřelím.“

Zažil jste někdy, že by nějaký tvrdý souboj zničil kamarádský vztah?
„Nevybavuji si takovou situaci. Mně určitě ne. Jsme profesionálové. A není to formule 1, kde jezdci zalezou do boxů a pojízdného zázemí a hádají se mezi sebou i kolegové. Spolu mluví jen na tiskovkách.“

S kým si nejvíc rozumíte?
„Justin Wilson z Formule 3000, Španěl Antonio Garcia a Francouz Stephane Sarrazina. A samozřejmě Peter Kox.“

A naopak. Kdo je strašák s nejhorší pověstí?
„To je jedině Francouz Christophe Bouchut. V depech má asi tak dva kamarády. Nikdo ho nemá moc rád. Je agresivní. A stala se mi s ním velmi nemilá příhoda.“

Jaká?
„V jednom závodu byl mým týmovým kolegou. Přestože jsem byl rychlejší a potřeboval ho předjet, on dělal všechno proto, aby mě nepustil. A přestal komunikoval s týmem přes vysílačku.

Tak jsme se začali honit. Dopadlo to tak, že jsem udělal chybu a vyletěl ven. Je sice hodně rychlý, ale není týmový hráč“

Hned po závodech v Mostě jste balil a spěchal do Německa. Odpočinete si také někdy?
„Měl jsem tři závody za sebou. Jel jsem 24hodinovku ve Spa, pak v Mostě, teď Německo. Bylo ale období, kdy jsem zvládal čtyři závody do měsíce. Každý na jiném kontinentě. Tohle teď je pracovní standart.“

Dělá vám problém rychle se aklimatizovat na jiný okruh?
„Ne, znám je nazpaměť. Když se dostanu na úplně nový okruh, stačí mi tak deset kol a pak už je můj.“

V Mostě vaše stáj uspěla. Byl jste s něčím nespokojený?
„Sice jsme trochu zničili tým Audi. Jenže Tomáš Kostka dojel za mnou druhý a to mu stačilo, aby se stal definitivně vítězem v Divizi 4 ve Sprintech.

Hlavně zkraje to byla bitva. Pokazil jsem start, pak se mi povedlo předjet v první šikaně. Prvních pět kol jsme jezdili do dvouvteřinového odstupu.“

Ve vaší stáji se objevil kromě proslulého závodníka sportovních a cestovních vozů Petera Koxe i bývalý pilot formule 1 Dán Nicolas Kiesa. Jaká s ním byla spolupráce?
„Velice dobrá s oběma. Peter je jeden z nejlepší parťáků. V Le Mans jsme ve třídě GTS jednou vyhráli čtyřiadvacetihodinovku.“

Stíháte vůbec sledovat, co se děje na olympiádě v Číně?
„Vůbec. S tím, jak jsem pořád v pohybu, mám málo času a teď navíc i potíže s internetem.“

Doporučujeme

Všechny příspěvky z Isport.cz máte již zobrazené.
Vyberte si z nabídky nebo pokračujte na další články z jiných titulů.

Články z jiných titulů