Mechanici F1: Skikrosař Kraus i pilot Šonka

Pitstop Redbullu v Praze - v roli mechaniků squashista Jan Koukal a skikrosař Tomáš Kraus (vlevo)
Pitstop Redbullu v Praze - v roli mechaniků squashista Jan Koukal a skikrosař Tomáš Kraus (vlevo)Zdroj: Red Bull
Motorismus
Začít diskusi (0)

Sám závodí v letecké formuli 1 – Air Race. Po návratu z New Yorku, kde se konal další závod, si však zkusil jaké je být součástí pravé F1. Martin Šonka otestoval simulátor pit stopu.

Stáj Red Bull ho představila v Praze, tedy přesněji reálnou přední část monopostu.

Nástroje, které mechanici používají při závodech, byli však stejné.

„Byl to opravdu nezvyk. Když měníme kolo na letadle, trvá to pár minut. Žádný stres. Každopádně mechanici v efjedničce jsou frajeři,“ tvrdil Šonka, který společně s bratrem Josefem zvládli kolo vyměnit za zhruba deset vteřin, což je dvakrát pomalejší než čas profíků.

Pitstop Redbullu v Praze - v roli mechaniků pilot Martin Šonka s bratrem (vpravo)Pitstop Redbullu v Praze - v roli mechaniků pilot Martin Šonka s bratrem (vpravo) • Red Bull

Roli mechaniků při pit stopu si vyzkoušeli například i komentátoři televizních přenosů ze závodů Formule 1 Martin Pouva, Pavel Turek a Tomáš Richtr.

S pneumatickou pistolí v ruce se pak předvedl i skikrosař Tomáš Kraus, nebo squashista Jan Koukal.

Začít diskuzi