
Vedení formule 1 bude opět řešit možné úpravy pravidel týkajících se safety caru. Důvodem je závěr nedělní Velké ceny Itálie, v níž se posledních šest kol jelo za zpomalovacím vozem.
Opět se kvůli tomu vynořily nepříjemné vzpomínky na loňskou Grand Prix v Abú Zabí, kde tehdejší ředitel závodu Michael Masi chybným výkladem pravidel prakticky daroval titul Maxi Verstappenovi z Red Bullu.
V Monze už byla pravidla dodržena a poté, co Daniel Ricciardo z McLarenu odstavil vůz na trati, se zbytek závodu dojel za zpomalovacím vozem. Nezáživný finiš se však u fanoušků nesetkal s pozitivním ohlasem.
„Ať už vás Abú Zabí naštvalo, nebo ne, tak máme nějaká pravidla a ta byla do puntíku dodržena,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff. „Pokud ale někdo chce, aby se v podobných případech končilo dvoukolovou show o všechno, já určitě nejsem proti. Ale musíme pak upravit pravidla,“ dodal.
Možné změny budou zástupci stájí projednávat s vedením Mezinárodní automobilové federace už dnes. „Tohle bude určitě jedno z hlavních témat,“ prohlásil ředitel Red Bullu Christian Horner.
Komentátor Formule 1 Tomáš Richtr na twitteru varuje před zbytečnou hysterií. „Jak může něco, co je v souladu s pravidly, být i seriozními lidmi prezentováno jako kontroverzní? Existuje proces změn v pravidlech. Měl by být využit, pokud je změna vhodná.“