VC ŠtýrskaTrať: Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko
Vítěz: L. Hamilton (Mercedes) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Trať: Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Hned v úvodu musel na trať safety car, protože spolu kolidovali oba piloti Ferrari Sebastian Vettel a Charles Leclerc, kteří odstoupili ze závodu. Díky tomu tak italská stáj nemá z tohoto podniku ani jeden bod.
V posledním kole si zajistil pátou pozici Lando Norris, který se natlačil před Péreze se Strollem.
1. Mercedes – 80 bodů
2. McLaren – 39
3. Red Bull – 27
4. Racing Point – 22
5. Ferrari – 19
6. Renault – 8
7. Alpha Tauri – 7
8. Alfa Romeo – 2
1. Valtteri Bottas (Mercedes) – 43 bodů
2. Lewis Hamilton (Mercedes) – 37
3. Lando Norris (McLaren) – 26
4. Charles Leclerc (Ferrari) – 18
5. Sergio Pérez (Racing Point) – 16
6. Max Verstappen (Red Bull) – 15
7. Carlos Sainz (McLaren) – 13
8. Alexander Albon (Red Bull) – 12
9. Pierre Gasly (AlphaTauri) – 6
10. Lance Stroll (Racing Point) – 6
11. Esteban Ocon (Renault) – 4
12. Daniel Ricciardo (Renault) – 4
13. Antonio Giovanazzi (Alfa Romeo) – 2
14. Daniil Kvjat (AlphaTauri) – 1
15. Sebastian Vettel (Ferrari) – 1
Penalizace: Lando Norris (McLaren) ztratil tři místa kvůli tomu, že v prvním tréninku předjížděl pod žlutými vlajkami. Charles Leclerc (Ferrari) přišel o tři pozice za to, že během kvalifikace zdržoval Daniila Kvjata. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) dostal penalizaci v podobě ztráty pěti míst za předčasnou výměnu převodovky.
Okruh Red Bull Ring měří 4 318 metrů a závod je vypsán na 71 kol. Traťový rekord ze závodu zde drží Kimi Räikkönen, který v roce 2018 zajel čas 1:06.957. Před týdnem zde v rámci Velké ceny Rakouska triumfoval Valtteri Bottas.
Dráha patří k nejkratším v kalendáři a nachází se na ní celkem devět zatáček, z nichž jen dvě jsou pravé. Nejlepší místa k předjíždění jsou v zatáčkách 1, 2 a 3.
První Grand Prix se na této trati jela v roce 1970. Jezdci ujedou dohromady 306,452 km.
Závody formule 1 mají v Rakousku dlouholetou tradici. První podnik se uskutečnil v roce 1964, kdy se závodilo v Zeltwegu. Ve Spielbergu oslavil své první a zároveň poslední vítězství Vittorio Brambilla, který je jediným pilotem, který dokázal protnout cílovou pásku jízdou pozpátku, protože se v závěrečné zatáčce dostal do smyku.
Z týmů tady slavila kýžené vítězství například americká stáj Penske v roce 1976 díky Johnu Watsonovi. Niki Lauda slavil první výhru před vlastními fanoušky až v roce 1984.
Z nedávné historie se příznivcům formule 1 asi vybaví incident z roku 2002, kdy Ferrari sáhlo k týmové režii a přikázalo vedoucímu jezdci Rubensi Barrichellovi, aby pustil před sebe Michaela Schumachera, přestože se jel teprve šestý závod z celkových sedmnácti.
Kvůli silnému dešti byla ohrožena také kvalifikace. Ta nakonec začala s šestačtyřicetiminutovým zpožděním. Na mokrou trať doplatil v závěru první části Antonio Giovinazzi, který odstavil svůj vůz a ředitelství závodu vyvěsilo třináct vteřin před koncem červené vlajky. Zbytek úvodní fáze už nebyl dojet, a tak nepostoupili Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Sergio Pérez (Racing Point), Nicholas Latifi (Williams), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) a Romain Grosjean (Haas).
Mezi desítku nejrychlejších neprošli Charles Leclerc (Ferrari), George Russell (Williams), Lance Stroll (Racing Point), Daniil Kvjat (AlphaTauri) a Kevin Magnussen (Haas). Hlavně vypadnutí Leclerca bylo velkým překvapením. Naopak pozitivně zazářil Russell, který poprvé v kariéře postoupil do dalšího dějství, jehož brány už nepřekročil.
Pole position neohroženě získal Lewis Hamilton z Mercedesu i díky tomu, že druhý Max Verstappen z Red Bullu se při posledním pokusu roztočil. Výborný výsledek zajel třetí Carlos Sainz z McLarenu, s nímž by měl ve druhé řadě stát Valtteri Bottas z Mercedesu.
Konečné pořadí kvalifikace na Velkou cenu Štýrska: 1. Hamilton (Mercedes), 2. Verstappen (Red Bull), 3. Sainz (McLaren), 4. Bottas (Mercedes), 5. Ocon (Renault), 6. Norris (McLaren), 7. Albon (Red Bull), 8. Gasly (AlphaTauri), 9. Ricciardo (Renault), 10. Vettel (Ferrari), 11. Leclerc (Ferrari), 12. Russell (Williams), 13. Stroll (Racing Point), 14. Kvjat (AlphaTauri), 15. Magnussen (Haas), 16. Räikkönen (Alfa Romeo), 17. Pérez (Racing Point), 18. Latifi (Williams), 19. Giovinazzi (Alfa Romeo), 20. Grosjean (Haas).
První trénink překvapivě ovládl Sergio Pérez z Racing Pointu časem 1:04.867. Druhý Max Verstappen z Red Bullu na něj ztratil 96 tisícin sekundy a třetí Valtteri Bottas z Mercedesu 222 tisícín. Lewis Hamilton dojel čtvrtý. Opět se nedařilo Ferrari. Sebastian Vettel skončil desátý a Charles Leclerc dvanáctý. Ve Williamsu místo George Russella naskočil Jack Aitken a v týmu Alfa Romeo se představil Robert Kubica.
Druhému tréninku kraloval Max Verstappen, který zaznamenal čas 1:03.660. Druhý Valtteri Bottas byl pomalejší o 43 tisícin sekundy a třetí Sergio Pérez zaostal o 217 tisícin. Hned za Pérezem se umístil jeho týmový kolega Lance Stroll a potvrdil, že Racing Point je na tom skutečně dobře. Ferrari si v prostředním tréninku reputaci rozhodně nevylepšilo, což dokazuje deváté místo Charlese Leclerca a šestnáctá pozice Sebastiana Vettela.
Předpověď počasí slibovala na sobotu vydatný déšť a ten také přišel. Třetí trénink tak byl kvůli nepříznivému počasí zrušen.
Na čele průběžného pořadí šampionátu jezdců je po Velké ceně Rakouska její vítěz Valtteri Bottas z Mercedesu se ziskem 25 bodů. Druhý Charles Leclerc z Ferrari má 18 bodů a třetí Lando Norris z McLarenu 16.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ POHÁRU KONSTRUKTÉRŮ PO GP RAKOUSKA:
Na prvním místě mezi týmy je stáj Mercedes s 37 body. Na druhé pozici se nachází McLaren (26 bodů) a na třetí Ferrari (19).