VC FranciePaul Ricard, Le Castellet, Francie
Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Paul Ricard, Le Castellet, Francie
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. Red Bull – 396b
2. Ferrari – 314b
3. Mercedes – 270b
4. Alpine – 93b
5. McLaren – 89b
6. Alfa Romeo – 51b
7. Haas – 34b
8. AlphaTauri – 27b
9. Aston Martin – 19b
10. Williams – 3b
1. Max Verstappen – 233b
2. Charles Leclerc – 170b
3. Sergio Pérez – 163b
4. Carlos Sainz – 144b
5. George Russell – 143b
6. Lewis Hamilton – 127b
7. Lando Norris – 70b
8. Esteban Ocon – 56b
9. Valtteri Bottas – 46b
10. Fernando Alonso – 37b
11. Kevin Magnussen – 22b
12. Daniel Ricciardo – 19b
13. Pierre Gasly – 16b
14. Sebastian Vettel – 15b
15. Mick Schumacher – 12b
16. Júki Cunoda – 11b
17. Kuan-jü Čou – 5b
18. Lance Stroll – 4b
19. Alexander Albon – 3b
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
Neklasifikovali se:
Charles Leclerc (MON/Ferrari), Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri), Kevin Magnussen (DEN/Haas), Nicholas Latifi (CAN/Williams)
Nejrychlejší kolo: Carlos Sainz (ESP/Ferrari)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Nejrychlejší kolo:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Už se zdálo, že Mick Schumacher bude pokračovat ve skvělých výkonech, když se v Q3 vytáhl na desátou příčku. Jeho nejrychlejší čas byl ale smazán za porušení traťových limitů, tudíž skončil Němec až devatenáctý. Za něj se však propadnou Kevin Magnussen a Carlos Sainz, kvůli desetimístné penalizaci za výměnu motoru. Zklamání jistě zavládlo i u Pierra Gaslyho, ten své Alpha Tauri na domovské trati dovezl na 16. místě. Spokojený již tradičně nemohl bohužel být ani Daniel Ricciardo, kterému těsně utekla účast v Q3. Překvapivě se nedařilo ani Estebanu Oconovi, domácí pilot zůstal pět pozicí za Fernandem Alonsem a skončil dvanáctý.
Na čele nebylo dlouho jasno, první dvě části kvalifikace nepřinášely jasné výsledky. Nakonec se první trojice vměstnala do půl vteřiny v čele s Charlesem Leclercem, kterému signifikantně vypomohl Carlos Sainz nabídnutým slipstreamem na rovinkách. Za něj se seřadili piloti Red Bullu Max Verstappen a Sergio Pérez. Působivým výsledkem je i čtvrtá pozice Lewise Hamiltona a páté místo Landa Norrise. Za nimi se umístil druhý Mercedes pilotovaný Georgem Russellem.
Už několik týdnů probíhaly spekulace nad budoucností Micka Schumachera. Mladý Němec podával velice podprůměrné výkony a jeho monopost ve zdi nebylo nic neobvyklého. Zlom nastal ve Velké ceně Velké Británie, respektive už při sprintu. Schumacher byl zaseknutý za svým týmovým parťákem Kevinem Magnussenem, kvůli čemuž ho dojel a nakonec předjel Lewis Hamilton. V závodě už Magnussen nakonec pozici musel svému kolegovi přenechat a uzavřel první desítku dvě pozice za Schumacherem, pro něhož to byly premiérové body. Ve Spielbergu to byl podobný příběh, oba piloti jen byli v cíli o dvě příčky výše. Nutno podoktnout, že opravdu záleží na tom, který okruh Haasu sedne vzhledem k tomu, že americký tým údajně zmrazil vývoj jejich monopostu.
O čtvrtou příčku v poháru konstruktéru se rovněž odehrává velice zajímavý souboj. Drží ji totiž McLaren, který má stejně bodů jako Alpine za ním. Většinu z nich má britská stáj díky Landu Norrisovi, týmový kolega Daniel Ricciardo jeho tempu totiž vůbec nestačí. Na druhé straně v týmu Alpine se klube nenápadný hrdina Esteban Ocon. Francouzský pilot podává stabilní výkony a pravidelně dojíždí pro body. V Rakousku dokonce projel cílovou čarou na pátém místě a začíná se čím dál více vzdalovat Fernandu Alonsovi na stejném autě. Musíme ovšem vzít v potaz, že Španěl měl několikrát smůlu kvůli technickým problémům. McLaren i Alpine totiž trápí nevyrovnanost ve výkonnosti a bude zajímavé sledovat, jak se tento souboj bude nadále vyvíjet.
Už delší dobu se do mistrovského boje pomalu přimíchává třetí tým. Mercedesy si ve většině závodů, včetně toho v Rakousku, drží takový pasivní styl, který funguje také díky vysoké spolehlivosti jejich pohonné jednotky. Nepouští se do žádných velkých soubojů a v cíli nakonec je alespoň jeden z jejich vozů v TOP 5. Na Red Bull Ringu dojel Lewis Hamilton dokonce na stupně vítězů a hned za ním obsadil George Russell čtvrtou pozici. Druhý jmenovaný navíc v šampionátu ztrácí na Carlose Sainze pouhopouhých 5 bodů. Jak se jim bude dařit nadále?
Souboj o titul
Velká cena Rakouska přinesla další zajímavou zápletku do letošního ročníku královny motorsportu. Očekávalo se, že si Max Verstappen dojede pro vítězství. Opak byl ovšem pravdou. Piloti Ferrari nasadili úctyhodné tempo, Charles Leclerc strávil většinu závodu na čele a Carlos Sainz ze třetího místa čím dál více tlačil na Verstappena. V 57. kole se při předjížděcím manévru ale Španělovi zakouřilo z motoru, ze kterého po následné explozi šlehaly plameny. Leclerc si v závěru navíc začal stěžovat na problémy s plynovým pedálem, vedení si navzdory tomu udržel až k šachovnicové vlajce. Carlos Sainz kvůli nutné výměně motoru obdržel penalizaci deseti míst na startu VC Francie, nad spolehlivostí rudých vozů z Maranella stále visí otazníky.