Tiskové konference - ONLINE PŘENOS - :

Konec
Tisková konference Českého svazu házenéHoliday Inn, Praha–Pankrác
Přenos se aktualizuje automaticky.
Tisková konference skončila.
Bílé reprezentační dresy přišla představit Julie Franková, hráčka Slavie Praha. „Ty dresy se mi líbí. Moc se mi líbí kombinace bílých dresů s modrými kraťasy. Materiál je příjemný, celkově střih sedí výborně. Takže celkově spokojenost.“

Modré reprezentační dresy přišel představit Matěj Havran, hráč ROBE Zubří. „Těším se na to. Líbí se mi, že kromě klasických barev bílé a červené je tam i ta modrá varianta, který doplní českou trikolóru. Doufám že v nich na EURU odehrajeme co nejlepší zápasy.“

Červené reprezentační dresy přišla představit Adéla Stříšková. „Je pravda, že jsme v červené barvě zažily nejvíce úspěchů, takže jsme ni zvyklí a máme ji rády. Všechny ty barvy jsou ale moc pěkné. “
Miloslav Ptáček o nových dresech: Barevná kombinace se mi velice líbí. Každý z těch dresů, bílý, červený a modrý, obsahuje národní trikolóru. V jednoduchosti je krása.
Miloslav Ptáček o nových dresech: Čeká nás velmi nabitá sezóna. Chtěli jsme apelovat především na státní barvy. Zvolili jsme spíš jednoduchý design, aby fanoušci byli ztotožněni se státními barvami.
Ondřej Zdráhala o tom, že se Česká republika uchází o pořádání EURA 2026 s Polskem: Je to určitě vyústěním naší práce, abychom dokázali přivést velké šampionáty do České republiky. Šampionáty se za normálních okolností udělují šest až osm let dopředu, což v současné době se jedná o rok 2030 a 2032. Ale díky tomu že EHF odebrala šampionát Rusku, tak se naskytla možnost požádat o pořádání již v roce 2026. Spojili jsme se s polskou házenkářskou federací, protože pořádat takový šampionát za cca 2,5 roku je obrovské penzum práce. Jsme rádi, že tento partner, který je nám blízko, do toho s námi chce jít. Má zkušenosti s pořádáním šampionátů, v tomto roce ho pořádal společně se Švédskem. Budeme o to usilovat tak, aby se hrálo v co nejmenších dojezdových vzdálenostech. V tuto chvíli je ta idea Ostrava, Katowice, Wroclav. fanoušci mohou přejíždět z haly do haly. Já věřím, že se nám to podaří připravit tak, že EHF nás společně s Polskem vybere jako pořadatele EURO žen v roce 2026.
Ondřej Zdráhala o tom, jak bude česká házená lákat diváky v příštím roce: Svaz a PR tým má připravené komunikační strategie. Ty budeme používat po celou dobu této sezóny. Nová komunikační kampaň bude mít slogan "Už jste to zažili?". Chce přilákat do nejen reprezentačních, ale i ligových hal více diváků. Pod touto kampaní bude kampaň "Chceš to zažít?". Ta bude nejn lákat diváky do hal, ale i děti, aby hrály házenou, protože to je krásný sport.
Ondřej Zdráhala o ukončení reprezentačních kariér Jany Knedlíkové a Martina Galii: Minulý rok nebyl jen obdobím růstu, ale i loučení. S reprezentací se rozloučila dlouholetá hráčka a legenda nejen české, ale i světové házené Jana Knedlíková, která šestkrát po sobě vyhrála titul v Lize mistrů, což se žádnému sportovci nepodařilo. Tuto sbírku může ještě rozšířit, protože dál pokračuje v nejlepším týmu světa. Bylo to na jednu stranu smutné loučení, ale na druhou stranu jsme byli rádi, že jsme měli možnost se s Janou takto rozloučit. Ukápla nejedna slza. Za vše, co Jana Knedlíková pro českou házenou odvedla, bych jí tímto chtěl poděkovat.

Martin Galia strávil 23 let v reprezentaci. Bylo to 23 úspěšných let. Má za sebou skvělou kariéru. Bylo mou ctí s ním strávit nějakých 15 let v reprezentaci. Dokázal jsem ho poznat nejen po sportovní stránce, ale i lidsky. U Martina si velice vážím toho, že chce i nadále pomáhat české házené a to nejenom na regionální, ale i na svazové úrovni. Do výchovy talentovaných brankářů a brankářek. To je něco, co každý sport potřebuje. Aby ty ikony a legendy, které dosáhly největších úspěchů, své zkušenosti předali, a pomohli tak té nové generaci dostat se na vrchol.
Jakub Švestka o tom, jak ve Sportissimu házenou vnímají: Vnímáme házenou jako nesmírně perspektivní sport, to je ten pohled do budoucnosti. Zároveň ale vnímáme házenou jako historicky velmi úspěšný sport. Vidíme, že má velkou členskou základnu, roste mu sledovanost, návštěvnost. Máme před sebou velké události na domácí i mezinárodní úrovni a to je něco, u čeho chceme být.
Ondřej Zdráhala: Ještě bych doplnil, že spolupráce se společností bude nést benefity i pro členy ČSH.
Jakub Švestka o spolupráci Sportissima s českou házenou: Spolupracujeme s kluby a svazy nejen na české scéně, ale i na scéně mezinárodní. Společně s Pumou jsme servisním partnerem. V čem ta spolupráce spočívá? Společně s Pumou pokrýváme veškeré vybavení pro reprezentaci i pro rozhodčí. Věříme, že toto je jen začátek, že se naše spolupráce dostane i do dalších úrovní, které se české házené týkají. Budeme rovněž prodávat dresy českého svazu házené a věříme, že o ně fanoušci budou mít zájem.
Ondřej Zdráhala o partnerství se společností Sportissimo: Opět jsme velice rádi, že můžeme společnost Sportissimo představit jako partnera české házené. Jde to ruku v ruce se společností Puma. Jsme rádi, že historicky česká značka spojí své jméno s českou házenou. Věřím tomu, že tato spolupráce bude úspěšná a oba subjekty posune dále.
Miloslav Ptáček o tom, proč si Puma vybrala házenou: Ve chvíli, kdy jsme nabyli dojmu, že je možnost zúčastnit se výběrového řízení o to stát se novým partnerem české házené, ani chvíli jsme neváhali. Vnímáme nadcházející roky, jako velice ambiciózní roky s ambiciózními cíli, a jsme velice rádi, že u toho můžeme být.

Jsme nesmírně rádi, že se nám podařilo s českou házenou podepsat, a že ta je tak v té elitní skupině národních týmů, jako je Dánsko a Německo, a je to třetí národní tým, který bude Pumu oblékat na těchto šampionátech, které byly zmíněny.
Ondřej Zdráhala o spolupráci se značkou Puma: Myslím si, že je to další krok k tomu posunout házenou dále. Puma je globální brand s přesahem do lifestylu. Takhle chceme házenou i představovat, že je to životní styl. Jsem rád, že společnost Puma si vybrala českou házenou ke spolupráci a měla o to velký zájem, abychom v následujících letech spolupracovali. A můžu říct, že za českou házenou jsme rádi, že patříme do vybrané společnosti národních týmů, jako je právě Německo nebo Dánsko. Věřím, že spolupráce bude úspěšná, nejen pro českou házenou, ale i pro Pumu. A že společně budeme vytvářet projekty, které jak házenou, tak společnost Puma dostanou ještě více mezi lidi.
Ondřej Zdráhala o nadcházející sezóně v kontextu dvou velkých seniorských akcí (MS žen a EURO mužů): Věřím, že bude pokračovat tak, jak minulá sezóna, že zájem fanoušků bude obrovský. Šampionáty se pořádají v Dánsku, to je házenkářská země. Když Dánové hráli finále olympiády, tak se na házenou dívalo v Dánsku z pěti milionů čtyři a půl milionu lidí. To je neuvěřitelné z našeho pohledu, ale třeba k tomu jednou taky dojdeme. Ten šampionát vnímáme jako obrovskou šanci. V našem týmu jsou opravdové hvězdy, jako Markéta Jeřábková, Veronika Malá, ale taky nadějné mladé házenkářky, které už v tuto chvíli přestupují do velkých evropských týmů. Vkládáme do nich obrovské naděje. Našim skromným cílem je postup ze skupiny, ale samozřejmě víme, že máme na víc a věřím, že ty holky to předvedou na hřišti.

V lednu nás čeká evropský šampionát mužů v Německu. Úvodní zápas se bude hrát na fotbalovém stadionu. Přímo tam ho bude sledovat 55 tisíc lidí, už teď je vyprodaný. Šampionát bude obrovský a jen to ukazuje tu sílu házené v Evropě a ve světe, a to je i pro nás motivace, abychom se v České republice dostali takhle daleko. Cíle pro nás jsou jednoznačné. Skupina je těžká, ale hratelná. Máme Dány, mistry světa a olympijské vítěze, nejlepší tým posledních let. Pak Řecko a Portugalsko, dva nevyspytatelné soupeře, kteří můžou překvapit, ale zároveň si myslím, a jsem si jistý, že máme lepší tým, než oni. Můj sen je, aby kluci vylepšili naše umístění z roku 2018 – 6. místo.
Václav Sochor o tom, jak vnímá českou házenou: Házenou vnímám jako velice dynamický mladý sport, který ale v České republice má hlubokou tradici. Já sám pocházím z malého města nedaleko Prahy, z Libčic, který v sedmdesátých letech dokonce hrála první ligu házené, takže já jsem s házenou byl konfrontován od malička, a i z tohoto důvodu mě těší, že jim máme v portfoliu i u nás.
Václav Sochor o partnerství s českou házenou: Tady už několikrát zaznělo, že česká házená jde nahoru, jde nahoru hodně rychle. My to vidíme i na oblibě u sázkařů. My jsme v takové pozici, že si nemůžeme trendy později chytat, ale musíme je přímo udávat. Věřím, že tím spojením se s reprezentacemi české házené stojíme ne u zrodu, ale na takovém přelomu něčeho velkého. Všichni očekáváme, že jak ten světový šampionát žen v prosinci, tak to lednové EURO budou další motivací pro fanoušky, aby se k té házené dostali ještě blíž, a pro naše klienty aby sázení na házenou věnovali ještě větší pozornost, než dosud. To jsou všechno pro nás takové motivace, které nás vedly k tomu, že jsme velice rádi souhlasili se spoluprací s českou házenou.
Ondřej Zdráhala o partnerstvích: Jedná se samozřejmě nejenom o spolupráci se společností Chance. My vždy v partnerstvích hledáme synergii. Tak, aby partner dokázal pomoct nám, a my zároveň jemu se rozvíjet. Nejenom společnost Chance ale i my vyvíjíme aktivity k tomu, aby naše partnerství bylo více vidět.

K tomu určitě přispějí nové weby, které budou samostatně pro Chance Extraligu. V této sezóně už nám nestačila kapacita našich webů, kde máme kolem 300 tisíc unikátních uživatelů, a proto jsme museli přistoupit ke kroku vytvoření nových webů.

Spolupráce se společností Chance si obrovsky vážíme, jsme rádi, že ta spolupráce je dlouhodobá, a věřím, že nejen v letošní sezóně ji dokážeme ještě daleko více zintenzivnit a prohloubit tak, ať se česká házená a společnost Chance posunuje dopředu.
Markéta Světlíková o tom, jak táhla minulá sezóna Chance Extraligy: Letos bychom právě chtěli ve spolupráci s ČSH víc vtáhnout fanoušky přímo na místa, kde se hraje. Připravili jsme si takovou soutěž "hod štěstí". Na vybraných utkáních bude vylosován divák ,který bude míčem ze sedmičky házet na branku, kde bude plachta s otvory. Když se trefí, něco získá, pokud se trefí víckrát, tak toho získá víc a něco získá i když se netrefí. Doufejme, že to ty lidi ještě více naláká.
Markéta Světlíková o tom, jak táhla minulá sezóna Chance Extraligy: Musím zopakovat, co tady zaznělo, tedy to, že ta minulá sezóna byla opravdu napínavá, vyrovnaná, planá zvratů až do konce, a to včetně finále. Některé týmy doplatily na zranění, jako třeba Zubří. Naši bookmakeři si všímali toho, jak stoupla kvalita hry v Lovosicích, které dlouho bojovaly o titul. Já se těším na tu sezónu, která nás čeká, protože ta papírově vypadá, že bude ještě zajímavější a snad i vyrovnanější. Už jsem zmiňovala ty Lovosice, které šly opravdu hodně nahoru. Nesmíme zapomenout třeba na Brno, které hodně posílilo. Snad tedy Plzni a Karviné přibydou nějací konkurenti do toho konečného boje o titul.
Následně bylo představena nová znělka Chance Extraligy.
Ondřej Zdráhala o některých novinkách: Jsme rádi, že jsme prohloubili spolupráci s ČT, rádi bychom se stali absolutně relevantním partnerem. A to nejen tak, že házená od ČT jen něco bere, ale chce i dávat. To znamená, že společně s ČT budeme pracovat na tom, aby tu sledovanost měl nejen program ČT sport, ale i ČT sport plus. Na to jsme si připravili některé novinky. Například jednou z nich je to, že bychom rádi vysílali některé kolo ve stejném čase zároveň na ČT sport, i na ČT sport plus, tak aby si divák mohl plynule přepínat mezi těmito kanály. A tím pádem toho sportovního diváka naučit i na to internetové vysílání, které se dá říct je budoucnoustí.
Ondřej Zdráhala o tom, co nabídne letošní sezóna házené divákům: Samozřejmě dlouhodobé soutěže, kterými jsou Extraliga a MOL liga. Čekají nás velké šampionáty, které věřím, že budou přenášeny v České televizi, a že dokážeme zaujmout i širší publikum, ne jen toho ryze házenkářského diváka, ale i čistě sportovního fanoušky, který má rád každý sport. Tyto fanoušky chceme k házené přitáhnout.
Ondřej Zdráhala o loňské sezóně MOL Ligy: Ženská soutěž se stala mnohem vyrovnanější, než v minulých sezónách. Určitě k tomu přispělo, že některé týmy se dotáhly na tým, jakým je Most, tedy řekněme evropský tým. Soutěž se stala mnohem atraktivnější, potvrzuje to i fakt, že Slavia odehrála velice těžké duely s Pískem v semifinále. Měla opravdu na mále, ale nakonec dokázala porazit i Most. Byl jsem na finálovém zápase, hala byla vyrovnaná a ta atmosféra, která tam panovala, byla opravdu hodna české házené.
Ondřej Zdráhala o minulé sezóně:: Minulá sezóna byla opravdu sezónou růstu české házené. Podařilo se navýšit členskou základnu, hlavně u mládeže o cca 20%. To je obrovské číslo a za to patří díky všem, kteří se na tom podílí. Všechny reprezentace nám postoupily na šampionáty. A to jak seniorské, tak juniorské a dorostenecké reprezentace odehrály skvělé turnaje.

Podařilo se nám vyprodávat haly. Ať už v Brně, ve Frýdku-Místku či Ostravě. Nebývalo zvykem, aby tři týdny do konce prodeje vstupenek už žádné vstupenky nezbyly.

V nejvyšších soutěžích, což mohli sledovat diváci v průběhu roku, se odehrály skvělé finálové a semifinálové duely, které byly v halách vyprodané a sledovalo je opravdu spoustu lidí u obrazovek u televize. Za zmínku stojí, že se nám v obou soutěžích vyměnil vítěz ligy. Ať už Plzeń, která vystřídala Karvinou, nebo, což asi nikdo nečekal, že Slavia vystřídala na nejvyšším stupínku hegemona poslední doby, kterým je Most.

Taky jsem rád, že se nám podařilo prohloubit spolupráce s partnery. Takže není to jen na tom sportovním poli, ale i na tom poli řekněme marketinkgovém.
Nejdříve byl představován projekt – kampaň Už jste to zažili?
Tiskovou konferenci zahájila moderátorka představením hostů. Těmi jsou prezident ČSH Ondřej Zdráhala, manažerka komunikace společnosti Chance Markéta Světlíková, vedoucí oddělení komunikace společnosti Tipsport Václav Sochor, sales manager teamsport a B2B společnosti Puma Miloslav Ptáček a zástupce head of communiaciton společnosti Sportissimo Jakub Švestka.
Tisková konference začala.
Vážení, prostřednictvím našeho plného onlajnu můžete ve středu od 11 hodin dopoledne sledovat průběh tiskové konference Českého svazu házené. Na tiskové konferenci by měl být přítomen prezident svazu Ondřej Zdráhala, dále marketingový ředitel ČSH Michal Špaček, ředitel soutěží Jiří Pícha a v neposlední řadě rovněž zástupci partnerů České házené.

Tématem tiskovky bude samozřejmě nadcházející házenkářská sezóna 2023/24. V souvislosti s nadcházejícím ročníkem bude představen nový partner Českého svazu házené a nastíněny budou plány pro celý nadcházející ročník.
Vítáme vás u on-line přenosu. Událost začíná v 11:00.

Další informace:

Stadion
Holiday Inn, Praha–Pankrác