Pekingský úspěch zvedá cenu hvězdné Ester: »Prodá« medaili?

Autor: zal

Za čínské zlato jí na účtu přistane odměna 2,4 milionu korun, ale pravý zlatý důl se skrývá jinde – v reklamě. Ester Ledecká (26) byla už před olympiádou u sponzorů extrémně oblíbená a další úspěch její hodnotu určitě nesrazí, naopak.

„Každý sportovní úspěch takového rozměru, a olympijské zlato je obrovský rozměr, marketingu a hodnotě sportovce samozřejmě pomůže. Není to, jako když Ester vyhrála poprvé, kdy to bylo veliké wow na lyžích. Teď se to samozřejmě nějakým způsobem očekávalo, byla tam favoritkou,“ říká manažer Ledecké Viktor Valta.

A právě vysoké očekávání je důležité: Ledecká na prkně vyhrála vše, co jde, už na něm nemůže být lepší. Pokud by se opravdu měla posunout na pozici globální hvězdy i co se výdělků týče, musela by přivézt další medaili z mnohem sledovanějších lyží.

Pokud takový úspěch přijde, tým české hvězdy bude muset nabídky pečlivě přebírat. „Čas Ester není nafukovací,“ ví Valta, který dobře zná drahou realitu zimních sportů. „Každý měsíc musím vygenerovat pro tým 1,2 milionu korun na výplaty,“přiznala nedávno Ledecká pro iSport LIFE. Na svazích tak v aktuální sezoně vydělala na necelé tři měsíce provozu, zbytek »lepí« sponzoři.

Ester Ledecká skáče na nejvyšší stupínek při medailovém ceremoniálu na ZOH v Pekingu
Ester Ledecká skáče na nejvyšší stupínek při medailovém ceremoniálu na ZOH v Pekingu