Pondělí 20. května 2024
Svátek slaví Zbyšek, zítra Monika
Polojasno, bouřka 23°C

Spojení Barcy a Rolling Stones? Klub ukázal dresy pro El Clásico s kultovním logem kapely

Autor: TT

Legendární vyplazený jazyk načas vyšoupne ze hry znak hudební streamovací služby Spotify. Katalánský klub FC Barcelona spojil síly s rockovou skupinou The Rolling Stones, kdy hvězdní fotbalisté obléknou speciální sadu dresů s kapelním logem v sobotním El Clásicu. Jde o skvělý tah, neboť je o tyto limitované úbory eminentní zájem.

Vedení fotbalové Barcelony si připravilo speciální trikoty pro zvláštní příležitost. Ligové El Clásico proti odvěkému rivalovi se odehraje v sobotu 28. října, kdy hráči vyběhnou na hřiště ve zbrusu novém hávu a odehrají v něm celé utkání. Do netradičního úboru se na jedno ostré utkání s Realem Madrid vměstná též ženský tým Katalánců. Dresy se sice drží zajetých klubových barev a nijak zásadně ani nevybočují po designové stránce od těch předešlých, přesto zcela jistě vejdou do dějin sportu a popkultury.

Reklamní štít společnosti Spotify totiž na onen zápas zmizí a nahradí jej ikonický znak »Stounů« v podobě vyplazeného jazyku, které v roce 1970 navrhl anglický výtvarník John Pasche. A jelikož je jeho majstrštyk považován za nejslavnější logo v celé historii moderní hudby a samotná britská kapela se těší celosvětové popularity, tak Barca hned po představení svých limitovaných dresů, triček, mikin a dalšího merche zaznamenala raketový nárůst zájmu a tržeb.

Zvěčnění na barcelonském trikotu přináší benefity i pro oblíbenou skupinu v čele s osobitým frontmanem Mickem Jaggerem (80) a pirátským kytaristkou Keithem Richardsem (79). Den před vysoce sledovaným duelem totiž »Valící se kameny« vydají první album s ryze autorskou tvorbou po dlouhém osmnáctiletém odmlčení, které netradičně zpropagují a symbolicky pokřtí právě na zeleném pažitu Olympijského stadionu Lluíse Companysy.

„Jsme velcí fotbaloví fanoušci. Je nám ctí, že Spotify ozdobil dres Barcey naším logem na oslavu vydání nového alba Hackney Diamonds. Budeme fandit hráčům na hřišti i fanouškům po celém světě, kteří si naladí tenhle ikonický zápas,“ stojí v kapelním prohlášení.

Zajímavé však je, že Barcelona není prvním evropským velkoklubem, se kterým The Rolling Stones spolupracovali. Kapela uzavřela dlouhodobou obchodní smlouvu také s Paris Saint-Germain na různé zboží s jejich oficiální licencí – od oblečení přes tenisky až po skateboardy. Obdobná je také dohoda společnosti Mick Jagger & Co. s italským AC Milán, pro který byla vyrobena mimořádná módní kolekce jak s erbem Rossoneri, tak i s okamžitě rozpoznatelnou značkou rockové skupiny.

Katalánský klub FC Barcelona spojil síly s rockovou skupinou The Rolling Stones… Vznikly tak limitované dresy pro El Clásico a další merch všeho druhu.
Katalánský klub FC Barcelona spojil síly s rockovou skupinou The Rolling Stones… Vznikly tak limitované dresy pro El Clásico a další merch všeho druhu.