Adidas jásá: Zisky rostou!

peníze
penízeZdroj: ČTK
ČTK
Euro 2008

Jeden z hlavních sponzorů evropského fotbalového mistrovství v Rakousku a Švýcarsku - koncern Adidas - je už dlouho před skončením turnaje spokojený s dosaženými výsledky.

Uvedli to ve Vídni vedoucí představitelé tohoto druhého největšího světového výrobce sportovních potřeb a vůbec největšího v oboru vybavení pro fotbal.

Předseda představenstva Herbert Hainer oznámil, že letošní plán koncernu v oblasti fotbalu, kterým byl obrat ve výši 1,2 miliardy eur, bude určitě výrazně překonán.

Hlavní zásluhu na tom má právě Euro 2008, díky němuž očekává Haider o 15 procent lepší výsledek. Ve srovnání s Eurem 2004 v Portugalsku bude obrat Adidasu vyšší o více než 50 procent.

"S průběhem šampionátu jsme více než spokojeni a můžeme s jistotou říct, že budeme jedním z jeho vítězů," prohlásil Hainer.

Dodal, že 80 procent předpokládaného obratu, spojeného s Eurem 2008, bylo již dosaženo před polovinou turnaje. Prodáno už bylo mimo jiné milion triček a šest milionů míčů.

Celkový obrat firmy dosáhl v loňském roce 10,3 miliardy eur, což je zvýšení oproti předchozímu roku o sedm procent.

V oboru sportovních potřeb je větší jen koncern Nike, ale pokud jde o fotbal, je se čtyřicetiprocentním podílem na světovém trhu Adidas jedničkou.

Koncern, který zaměstnává přes 30.000 lidí, vyrábí dnes naprostou většinu své produkce v Asii, hlavně v Číně, Vietnamu a Indonésii: u sportovní obuvi je to plných 96 procent, u oblečení 82 procent.

S tím souvisí ale i problém obrovského množství falešných výrobků se značkou Adidas, které pocházejí také hlavně z Asie.

Jak řekl člen představenstva Erich Stamminger, jen loni se podařilo zadržet šest milionů kusů padělaných výrobků se značkou firmy.

"Je nám jasné, že je to jen malá část z celkového množství padělků. Způsobuje nám to nejen velké škody na ztrátě prodeje. Poškozována je i dobrá pověst značky špatnou kvalitou padělků, protože někteří zákazníci si nedobrou zkušenost spojují se jménem firmy.

Na druhé straně je to daň za úspěch - čím je značka atraktivnější, tím častěji jsou její výrobky kopírovány," řekl Stamminger.

Poukázal i na stále častější problém konfliktů při sponzorování mužstev a jednotlivých hráčů. Adidas má například smlouvu s Bayernem Mnichov, ale pokud by tam přestoupil například Brazilec Ronaldinho, který je smluvním hráčem Nike, vznikl by problém.

"Do hráčské politiky klubů se nevměšujeme, ale protože stále více hráčů má individuální smlouvy s výrobci, musíme konfliktní případy řešit změnami smluv s kluby. Ty pak dostanou mimo jiné méně sponzorských peněz," uvedl Stamminger.

Doporučujeme

Články z jiných titulů