Čechy sledovalo o polovinu méně lidí než v roce 2004
SLEDOVANOST EURO 2012 | Evropský fotbalový šampionát skončil a završil se i maraton přenosů na České televizi. Nejsledovanějším českým zápasem bylo závěrečné utkání ve skupině proti Polsku, které vidělo 1 009 000 diváků starších 15 let. To je méně než v případě hokejového čtvrtfinále Česka se Švédskem na letošním mistrovství světa.
Sportovní kanál České televize ČT4 odvysílal z Polska a Ukrajiny všechny zápasy. Ty,  které z důvodu stejného výkopu běžely souběžně, mohli diváci sledovat prostřednictvím  internetového vysílání. 
"Jsme rádi, že se podařilo vyjednat snížení ceny vysílacích práv a že jsme nakonec  mohli v duchu služby veřejnosti přinést divákům tento sportovní zážitek v kvalitě, na  kterou jsou u České televize zvyklí. Nabídli jsme živé studio třikrát denně přímo z  místa, takže celkově jsme s celým průběhem EURa ze strany ČT spokojeni," říká výkonný  ředitel sportovního kanálu ČT4 Jiří Ponikelský.  
Oproti mistrovství Evropy v roce 2004, kde český tým došel až do semifinále, byla  sledovanost rozhodujících zápasů Bílkovy družiny nižší. Před osmi lety vidělo české  bitvy zhruba o polovinu diváků více než na právě zakončeném EURO 2012. 
Zatímco čtvrtfinále s Dánskem si u televizí nenechalo ujít 1 983 000 fanoušků, bitvu s  Ronaldovým Portugalskem vidělo 988.000 diváků. "Důvody poklesu sledovanosti  jsou celkem logické - digitalizací se zásadně rozšířila nabídka TV trhu, situace v  roce 2004 a 2012 je neporovnatelná," vysvětluje Ponikelský.  
"Dá se obecně říci, že v roce 2004 lidé prožívali českou cestu v rámci EURO  intenzivněji než letos. Tehdejší reprezentační tým byl u veřejnosti oblíbenější, nebyl  tolik provázen různými aférami a co se týče výsledku hry, tak byl i úspěšnější. Ve  srovnání s letošním mistrovstvím se v roce 2004 také dívalo mnohem více žen,"  upřesňuje Ponikelský.
Rozhodující hokejové bitvy lákaly české diváky víc
Nejsledovanějším českým utkáním na EURO byl poslední zápas základní skupiny s Polskem. Ten si nenechalo ujít 1 009 000 diváků starších 15 let. Pro srovnání - před osmi lety vidělo nejvíc lidí semifinálový duel s Řeckem, celkem 2,271.000 diváků.
V pomyslném televizním souboji letos prohrál fotbal s hokejem. Čtvrtfinálovou výhru nad Švédskem z letošního mistrovství světa si nenechalo ujít v průměru 1,5 milionu diváků starších 15 let. 
"Co se týče sledovanosti, EURO znamenalo pro ČT4 např. historický rekord  v podílu na  divácích během prime-time (19-22 hod.) za 24. týden.  A milion diváků v průměru za  nejsledovanější zápasy je podle našeho názoru velmi pěkný výsledek," doplňuje  Ponikelský.
Sledovanost evropského šampionátu byla zhruba o třetinu vyšší než u mistrovství světa  v Jižní Africe z roku 2010. "Důvodem je především neúčast českého týmu, ale také větší  počet zápasů a s tím spojená delší doba trvání šampionátu," říká výkonný ředitel ČT4.
Česká televize už má zakoupená práva na MS v Brazílii 2014, jednání o právech na EURO  2016 teprve začnou.






















