9. června 2010 • 20:23

PŘÍLOHA AUTO: V garáži fotbalových hvězd

Autor: Jan Černý
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Chci koupit Hradec. Dluhy jsou nesmysl, říká Ulich
Vecheta proti Spartě dvakrát na hraně, ČK pro Tanka správně. Liberec měl mít penaltu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Vzájemně se přitahují jako extra silné magnety. Slavní sportovci a sportovní auta. Úplnými mistry v oboru nákupu exotických a hlavně absurdně drahých strojů jsou fotbalisti. Škoda, že na Mistrovství světa do Jižní Afriky musela většina hráčů vyrazit letadlem. Kdyby přijeli po vlastní ose, změnil by se největší turnaj roku na automobilovou přehlídku snů.



Když Bugatti po letech náročného vývoje oznámilo, že model Veyron je konečně na světě, mnoha lidem po celém světě zaplesalo srdce. Tak moc se nemohli nejrychlejšího a nejdražšího auta planety dočkat. Ano, mluvíme o stroji za v přepočtu šokujících 35 milionů korun, jehož roční provoz spolkne další miliony.

Chcete vědět kolik? Zeptejte se třeba Cristiana Ronalda. Portugalský útočník je totiž jedním ze šťastných majitelů Veyronu, na který začal myslet hned v okamžiku, kdy při autonehodě totálně zdemoloval své Ferrari 599 za 6,5 milionu korun. Shrábl peníze vydělané v reklamní kampani pro Nike, zapsal se do pořadníku a čekal, až mu zavolají z Francie a oznámí mu, že zboží je dokončeno a připraveno k vyzvednutí.

„S tím zapisováním do pořadníku bych si nebyl tak jistý. Sportovci, umělci nebo lidé z businessu jsou natolik vytížení, že proces nákupu a následně i samotné papírování kolem auta vyřizují najatí agenti,“ říká brněnský podnikatel a závodník Hynek Charous, jehož firma se věnuje financování a pojištování luxusních a sportovních vozů.

576860:gallery:true:true

„Nechtěl bych všechny sportovce házet do jednoho pytle, ale co mám zkušenost, tak většina z nich ani neví, kde se otevírá kapota motoru. Řeší pouze tankování a samozřejmě jízdu samotnou,“ dodává Charous, který auta snů pomáhal vybírat a následně i vyřídit všechny potřebné dokumenty i pro několik českých a slovenských zákazníků.

Konkrétní jména odmítá prozradit, protože například s autem, u kterého jenom roční havarijní pojistka vyjde na zhruba 1 milion, se nikdo nechce moc chlubit. „Kdo nějakým prapodivným způsobem přišel k ojetému Ferrari, tak ho potom rád dává na odiv.

Ale naopak ti, kteří doma v podzemní garáži nebo ve speciálních najatých prostorech mají takových aut třeba i deset, ti o tom taktně mlčí a brzo ráno o víkendech vyrážejí na výlety na oblíbenou okresku,“ doplňuje Charous.

Interiér luxusního vozu.Foto Blesk Jiří Černohorský


Umí sportovní hvězdy a celebrity řídit? To záleží případ od případu. Pravda je ale taková, že hlavně fotbalisti mají kvůli vysokému vytížení málo času na odborný trénink na závodním okruhu, kde by pod vedením zkušeného trenéra, většinou profesionálního závodníka, pilovali ovládání a hledání limitů svých řidičských schopností.

„Aby člověk alespoň trochu využil schopnosti toho daného vozu, musí ho mít perfektně v ruce. Nesmí se bát vyvolat a následně srovnat smyk. Ježdění třístovkou po prázdné dálnici může být sice adrenalin, ale se sportovní jízdou to nemá mnoho společného,“ říká Štefan Rosina.



Mladý Slovák u nás platí za jednoho z největších jezdeckých talentů na jízdu s Porsche a jak sám potvrzuje, několik lidí ze světa sportu i businessu učil jejich stroje krotit. Jména se samozřejmě i v tomto případě neříkají.

Neříkají se většinou ani částky, které jsou spojené s tzv. vedlejšími náklady na provoz daného vozidla. Cristiano Ronaldo, který má doma v garáži ještě ultraluxusní kabriolet Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe za 12 milionů, si na Veyron pořídil tzv. hezkou registrační značku.

Pokud ale čekáte, že za opakující se čísla nebo pěknou kombinaci písmen dal někomu úplatek pár stokorun nebo kafe, trošku přitlačte. Za značku „CR7“ zaplatil v Británii v přepočtu přes 5 milionu korun. Každá legrace zkrátka něco stojí...

Ronaldova lokomotiva

Bugatti Veyron 16,4 je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. Je pojmenován podle automobilového závodníka Pierra Veyrona,
který v roce 1939 vyhrál závod 24 hodin Le Mans s vozem Bugatti 51A.

Motor benzínový W16, 8 litrů

Výkon 1001 koní

Max. rychlost 407 km/h

0-100 km/h 2,5 s

Spotřeba 20 l/100 km

Cena 35 000 000 Kč

Kdo nejvíc? utrácí

CRISTIANO RONALDO
35 000 000 Kč
(Bugatti)

WAYNE ROONEY
5 200 000 Kč
(Lamborghini)

LIONEL MESSI
3 200 000 Kč
(Maserati GT)

FERNANDO TORRES
3 000 000 Kč
(Audi Q7 ABT)

FRANCK RIBÉRY
2 800 000 Kč (Audi A8)

STEVEN GERRARD
2 300 000 Kč
(Bentley Continental)

MAREK HAMŠÍK
1 300 000 Kč
(Mercedes ML)

GIANLUIGI BUFFON
900 000 Kč
(Fiat Dobló)
Čeští „autíčkáři“

TOMÁŠ ŘEPKA
10 000 000 Kč
(Lamborghini Murcielago)

MARTIN JIRÁNEK
8 000 000 Kč
(Rolls-Royce Ghost)

MILAN BAROŠ
5 500 000 Kč
(Ferrari F430)
Vstoupit do diskuse
0

EURO 2024 v Německu

Program EURO 2024 Los EURO 2024 Vstupenky na ME ve fotbale Kvalifikace na EURO 2024

Mistrovství Evropy ve fotbale 2024 se koná od 14. června do 14. července v Německu. Turnaje se zúčastní 24 týmů. Česká fotbalová reprezentace se představí ve skupině F proti Portugalsku, Turecku a Gruzii.

Fotbal dnes * Evropská liga * Program MS v hokeji

Skupina D
Články odjinud


Články odjinud