Čechovi pohrozil sponzor

Chybovat může každý, ale v případě Petra Čecha by se smolné momenty neměly stát pravidlem. Alespoň takhle mluví představitel firmy Adidas.
Čech svou chybou výrazně přispěl k vyřazení české reprezentace na EURO 2008. Lehký centr nedokázal zkrotit a pouze jej sklepl na nohu Nihata, pro něhož nebyl problém dopravit balon do sítě.
Víckrát by se však podobný moment neměl opakovat. Varování vyslovil v rozhovoru pro dnešní vydání rakouského deníku Die Presse Erich Stamminger, člen představenstva firmy Adidas, která je Čechovým reklamním partnerem.
Na otázku redaktorů listu, co pro smluvního hráče znamená z hlediska sponzora taková chyba, jakou udělal Čech, Stamminger odpověděl: "Je to škoda pro něj, ale i škoda pro značku. Žádné bezprostřední důsledky to mít nebude, ale nemělo by se to stát pravidlem."
V zásadě ale zdůraznil, že skutečný problém pro smluvní sportovce by představoval doping nebo užití drog. "V těchto věcech jsme důslední a nekompromisní. Při prokázaném dopingu nebo drogách následuje okamžité vypovězení smlouvy," uvedl Stamminger.
Právě Adidas instaloval před zahájením Eura 2008 na Obřím kole ve vídeňském zábavním parku Prátr obrovský portrét Petra Čecha se sedmi rukama. Zobrazení českého reprezentačního brankáře je 42 metrů vysoké a včetně nejvyššího bodu jedné z paží měří dokonce 63 metrů.