TOP 10: Nejcennější značkou je Bayern, United jsou největší propadák!

Top 10 nejcennějších fotbalových značek: 1. místo patří Bayernu Mnichov (896 milionů dolarů/18 miliard korun)
2. místo: Real Madrid (768 milionů dolarů/15,4 miliardy korun)
3. místo: Manchester United (739 milionů dolarů/14,8 miliardy korun)
4. místo: Barcelona (622 milionů dolarů/12,5 miliardy korun)
5. místo: Manchester City (510 milionů dolarů/10,3 miliardy korun)
6. místo: Arsenal (505 milionů dolarů/10,2 miliardy korun)
7. místo: Chelsea (502 milionů dolarů/10,1 miliardy korun)
9
Fotogalerie
ČTK, iSport.cz
Fotbal

Nejcennější obchodní značkou ve fotbale je stejně jako loni Bayern Mnichov. Podle studie společnosti Brand Finance marketingová hodnota bavorského klubu oproti minulému roku vzrostla o 36 milionů dolarů na 896 milionů (asi 18 miliard korun).

Na druhé místo se posunul vítěz Ligy mistrů Real Madrid, který si polepšil z 621 milionů na 768 milionů. Největším skokanem pořadí se stal Paris St. Germain, jenž si polepšil o 238 milionů, naopak největším propadákem byl Manchester United, jehož hodnota oproti loňskému roku poklesla o 98 milionů na 739 milionů dolarů. Přispěla k tomu i nejhorší sezona od roku 1990, ve které United skončili až sedmí, takže po 25 letech budou chybět v evropských pohárech.

Podívejte se na top 10 nejcennějších fotbalových značek světa v galerii:

Studie také přinesla několik zajímavých faktů. Odhalila například, že hodnota Paris St. Germain je například stejná jako výška Eiffelovy veže v metrech, nebo že Fulham zaplatil za odstranění sochy zesnulého zpěváka Michaela Jacksona od stadionu nejen sestupem z anglické ligy.

Podobizna "Krále popu" stála u Craven Cottage od roku 2011, nový majitel Shahid Khan ji však navzdory varování svého předchůdce, že jde o talisman nosící štěstí, nechal odstranit. Smůla přišla nejen v podobě sestupu, ale také v poklesu hodnoty klubové značky o 26 milionů na 49 milionů dolarů.

Doporučujeme

Články z jiných titulů