Poté, co vyšetřovatelé vyškrtli ze seznamu možných příčin pádu letadla u ruské Jaroslavle nekvalitní vzletovou dráhu, vadné palivo i technickou závadu na motoru, začínalo být stále jasnější, že na vině budou pravděpodobně piloti. Ruský list Moskovskij komsomolec tvrdí, že výsledky vyšetřování ukazují na to, že pilot nevypnul omezovač obrátek motorů, tedy ekvivalent ruční brzdy u auta.
"Toto zařízení se používá jen v době, kdy letadlo stojí. Síla motorů stačí k rozjezdu, ale je už problém dosáhnout startovací rychlosti," píše deník, který se odvolává na zdroj obeznámený se stavem vyšetřování.
K tragédii mohla vést špatná komunikace mezi prvním a druhým pilotem. Kapitán letadla se totiž údajně před startem necítil dobře, a proto byl nucen předat řízení svému kopilotovi. Ten se však na stroji teprve zaučoval a patrně spoléhal na to, že kapitán stroje zařízení vypnul. Svítící kontrolky si buď nevšiml, nebo ji ignoroval, protože se letadlo rozjelo. Na nápravu pak bylo již pozdě.
Stejná chyba podle listu v roce 2005 znemožnila start boeingu americké společnosti Kalitta Air z chabarovského letiště. Tehdy naštěstí příhoda skončila zničenými pneumatikami bez vážnějších následků.