20. února 2015 • 04:58

Do extraligy přivedeme 200 tisíc diváků, říká manažer Slovanu

Autor: lah
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák: Vrána přiletěl nečekaně. Proč by MS mělo klapnout?
Nezmarova vize a Kaniovy peníze: nový Liberec. Co Kulenovič a Slavia?
VŠECHNA VIDEA ZDE

 Přihlášku do extraligy zatím Maroš Krajči neposlal. Generální manažer Slovanu Bratislava však přiznává, že československá konfrontace by ho lákala. Připomíná historii i otevření nového trhu pro tuzemské celky.



Jak je pro vás aktuální téma vstupu Slovanu Bratislava do extraligy?
„V této chvíli je pro nás prioritou číslo jedna odehrát se ctí poslední dva domácí zápasy v KHL. V průběhu března bychom pak chtěli mít na úrovni hlavních akcionářů klubu jasno, o kterou soutěž se budeme ucházet v příštím ročníku. Česká extraliga je rozhodně jednou ze zajímavých možností.“

Cítíte, že je česká strana otevřenější jednání, než tomu bylo v roce 2011?
„Především jsme zatím s nikým oficiálně nemluvili, ani se nescházeli. Soustředíme se na závěr KHL, Česko má před sebou atraktivní play off a následně hostíte světový šampionát. Doteď jsem se s některými představiteli českého hokejového hnutí sešel neformálně a bavili jsme se ve velmi příjemné atmosféře. Například Josefa Řezníčka jsem potkal na utkání hvězd německé ligy, známe se už dlouhé roky. Moc dobře si však uvědomuji, že případná cesta Slovanu do extraligy je podmíněna souhlasem většiny jejích aktérů.“

Dokázaly vám potenciál československého soupeření partie s pražským Lvem?
„Slovan je tým, který má za sebou padesát let v československé lize. Díky tomu je klubem, jakým je a konfrontaci s vašimi týmy máme v naší DNA. Zápasy se Lvem tyto vzpomínky oživily, ačkoliv ten tým byl podle mě spíše skvělým sportovním projektem než reprezentantem tradice. Ukázkou potenciálu byly i dva roky staré souboje v European Trophy, kdy na Spartu přišlo 10 055 diváků a o pár dní nato vidělo zápas s Chomutovem 9945 fanoušků!“

Jak se právě oni staví k otázce budoucnosti?
„Bratislava je hokejové město, tenhle sport je tu už několik let číslo jedna. Návštěvností na domácích zápasech patříme každý rok do top deseti klubů v Evropě. Naši diváci jsou věrní, emotivní i nároční. Zvykli si na mezinárodní kvalitu v KHL, ale v roce 2011 jsme dělali výzkum a 80 procent fanoušků si přálo jít do extraligy.“

Co můžete nabídnout?
„Přinesli bychom další silnou značku s téměř stoletou tradicí, příslib velkých derby. Ty zápasy by byly vyprodané, podle kvalifikovaného odhadu by mohlo přijít 200 tisíc nových diváků. Na mapu extraligy by přibyl ekonomicky silný region, který je podle výšky HDP na hlavu 5. nejbohatší v EU a opakuji – hokej je v něm číslo jedna. To otvírá nové marketingové možnosti pro všechny.“

Slovenská liga je pro vás malá? Byl by to krok zpátky?
„Ne, nikoliv. Návrat je jednou z možností, například derby s Košicemi je skvělým lákadlem. Na druhou stranu je tu ekonomická stránka a ta byla pro nás problematická. Nedostáváme žádné dotace od kraje ani města, musíme ročně platit nájem 700 tisíc euro nájem v aréně. Potřebujeme tedy atraktivní sportovní produkt, který bude lákat diváky i sponzory.“

DALŠÍ ZAJÍMAVOSTI O MOŽNÉM VSTUPU SLOVANU BRATISLAVA DO ČESKÉ EXTRALIGY ČTĚTE V PÁTEČNÍM VYDÁNÍ DENÍKU SPORT.



Nejlepší data z Tipsport extraligy přináší  

Vstoupit do diskuse
0
Finále
Články odjinud


Články odjinud