10. srpna 2018 • 14:01

Tradice se neopouští. Peugeot 508 připomíná klasické segmenty

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Je nedotknutelnost Třince pryč? Dynamo a Spartu táhnou schovaní lídři. Překvapí Litvínov?
Spor o Kováče: kouč budoucnosti a opravdová trefa, nebo jen bublina?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ačkoliv Peugeot aktuálně těží především ze svých úspěšných crossoverů, nezapomíná ani na klasické segmenty. Nový model 508 je zářným příkladem. Třída středně velkých modelů je závislá na firemních klientech, kteří tvoří zásadní podíl zákazníků. Proto je na rozdíl od dalších segmentů trochu specifická. Často totiž rozhoduje také původ vozu. Přece jen je nemyslitelné, aby manažer francouzské značky jezdil ve Volkswagenu Passat. Peugeot proto představil novou generaci středně velkého modelu 508, jenž minimálně vzhledem okouzlí spoustu řidičů.



Vůz stojí na modulární platformě EMP2, díky čemuž je zhruba o 70 kg lehčí než předchůdce. Velkou parádu představuje systém nočního vidění s infračervenou kamerou. Tuto vychytávku obvykle známe z vyšších cenových pater, v nichž si za ni navíc ještě tučně zaplatíte. U peugeotu bude stát odhadem okolo 30 tisíc, tedy podobně jako prosklená střecha.

Již tradiční volant s menším průměrem věnce sice vypadá fajn, na zakroucených cestách ovšem zbytečně často přehmatáváte. Klasické kormidlo by bylo ve výsledku příjemnější. U sedadel nám navíc chybí výraznější tvarování v oblasti ramen.

Kvalitní interiér vám padne do oka, volant asi už méně. Na zakroucených silnicích musíte častěji přehmatávatFoto Archiv

Doby plavných francouzských podvozků jsou dávno pryč, Peugeot 508 není výjimkou. Tvrdší naladění pérování eliminuje náklony v obloucích, přitom stíhá i tlumit většinu nerovností. Jen na ostrých překážkách se vůz trochu roztřese, za což mohou i velká kola top verze GT-Line s osmnácti- či devatenáctipalcovým průměrem. Na českých silnicích se proto vyplatí zvolit menší disky.

Dvoulitrový diesel o výkonu 120 kW je starý známý. V tomto případě se páruje s novým osmistupňovým automatem a pohonem předních kol. Převodovka sází na hydrodynamický měnič točivého momentu, měla by proto být sametovější než dvouspojky od koncernu Volkswagen. K charakteru motoru se parádně hodí. Dokonce i v režimech Eco a Comfort nechává při akceleraci zařazený nižší stupeň a zbytečně agregát nenutí zvedat se z příliš nízkých otáček. Díky tomu pak působí živě a dynamičtěji.

Technické údaje:

Motor: R4, nafta, 1997 cm3
Výkon: 120 kW
Točivý moment: 400 N.m
Zrychlení: 0-100 km/h 8,4 s
Maximální rychlost: 230 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1530 kg

Rozkročená záď a nižší linie střechy odkazují na tolik módní čtyřdvéřová kupé
Rozkročená záď a nižší linie střechy odkazují na tolik módní čtyřdvéřová kupé

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud