3. srpna 2018 • 08:07

Úsporně, pohodlně! Mercedes-Benz E 220 d kombi je vyhlášený přepravník

Autor: Martin Machala (auto.cz)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
CESTA ZE DNA: Jsme silnější, než si myslíme, říká zápasník Peňáz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Jestli je pro vás důležitý komfort společně s nízkou spotřebou paliva, Mercedes E 220 d kombi se vám bude líbit. Kombík vyšší střední třídy od Mercedesu, tedy známé éčko, to je takový vyhlášený dálniční přepravník – v prvé řadě pohodlný, dostatečně prostorný a tradičně s obřím zavazadlovým prostorem. A přesně taková je i jeho aktuální generace, kterou jsme otestovali v jednom z nejžádanějších provedení E 220 d 4Matic.

 



Číslovka dlouhá léta odkazovala na objem motoru, dnes je už situace daleko složitější a ani v našem případě nejde o jednotku 2,2 litru, nýbrž hezky zakulacený dvoulitr. Ovšem z nejnovější rodiny vznětových motorů značky s třícípou hvězdou na kapotě, které vynikají velmi kultivovaným chodem a opravdu reálně nízkou spotřebou paliva. Přesně jako testovaný čtyřválec s výkonem 143 kW – do třech tisíc otáček byste snad ani nepoznali, že se jedná o naftu. I nad touto hranicí je však „hluk“ stále na víc než přijatelné úrovni. Navíc, devítistupňový automat drží motor v nízkých otáčkách, které mu naprosto nevadí.

Naopak, vrchol točivého momentu 400 N.m máte pod plynem už v šestnácti stech. Předpoklady pro nízkou spotřebu by tedy byly, praxe nepokulhává ani náhodou. I při svižnějším dálničním přesunu můžete jezdit za šest litrů, s trochou snahy a rozumnějším tempem klidně za pět.

Téměř totožnou záď najdeme i u menšího céčkového kombíku, spolehlivým vodítkem pro rozlišení je vlastně jen označení modeluFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Abyste mohli o podvozku říct, že je dokonale pohodlný, doporučíme zůstat u základního sedmnáctipalcového rozměru kol. Však to znáte, čím větší kola, tím větší rány na nerovnostech. Ani sedmnáctky však nemusí díry vzorně absorbovat, jestliže se rozhodnete pro příplatkové dojezdové pláště s označením MOE. Na nich se sice do pneuservisu dobelháte i s defektem, jejich výrazně tvrdší bočnice však tlumení nerovností velmi negativně ovlivní. Rozhodně zůstaňte u klasických pneumatik, s nimi je éčkový mercedes úžasně komfortní.

Ve vyšších rychlostech si všimnete taky skvělé aerodynamiky, vzduch proráží tento pětimetrový mercedes skoro dokonale neslyšně. V tu chvíli si celkem oprávněně připadáte jako ve vlajkové lodi od třícípé hvězdy, vrcholné třídě S.

Tomu nejlepšímu od Mercedesu odpovídá i přístrojová deska, která esku jako by z oka vypadla. Tvary jsou tedy příjemně zakulacené, materiály vybrané, atmosféra útulná… Na zadních sedačkách bychom si možná dokázali představit víc místa pro nohy, hlavně s přihlédnutím k pětimetrové délce a skoro třímetrovému rozvoru. Základní objem kufru 640 litrů nezaplníte snad ani na rodinné dovolené, je ale pravda, že věci budete ukládat spíš do dálky, výška pod roletkou je skromnější.

Na předních sedačkách se nám velmi líbí manuálně nastavitelná délka sedákuFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Dostatečně svižný, mimořádně úsporný i pohodlný, s obřím kufrem… Mercedesu třídy E kombi můžete vyčíst maximálně tak to, že je podle očekávání dražší. Na testovanou verzi E 220 d 4Matic (pohon všech kol) si připravte minimálně 1 464 100 korun. A ano, seznam příplatkové výbavy je dlouhý jak ruský román, takže se s konečnou cenovkou můžete zastavit o statisíce výš.

Technické údaje:

Motor: R4, 1950 cm3, nafta
Výkon: 143 kW
Točivý moment: 400 N.m
Maximální rychlost: 235 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Pohotovostní hmotnost: 1780 kg
Spotřeba: 4,6 l na 100 km

Téměř totožnou záď najdeme i u menšího céčkového kombíku, spolehlivým vodítkem pro rozlišení je vlastně jen označení modelu
Téměř totožnou záď najdeme i u menšího céčkového kombíku, spolehlivým vodítkem pro rozlišení je vlastně jen označení modelu

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud