Opět na koni. Je tu Focus nové generace, bude náskok na Golf stačit? | iSport.cz
17. srpna 2018 • 14:25

Opět na koni. Je tu Focus nové generace, bude náskok na Golf stačit?

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
MOMENTY VÍKENDU: Klusáček začal výhrou, Drobného návrat do ligy a jubilant Krmenčík MOMENTY VÍKENDU: Klusáček začal výhrou, Drobného návrat do ligy a jubilant Krmenčík
Teplice - Sparta: Řezníček obírá Letenské o body! V závěru srovnává z dorážky na 1:1 Teplice - Sparta: Řezníček obírá Letenské o body! V závěru srovnává z dorážky na 1:1
VŠECHNA VIDEA ZDE

Jeden z nejprodávanějších fordů historie přijíždí ve čtvrté generaci. Vůči úhlavnímu nepříteli v podobě Volkswagenu Golf má šestiletý náskok. Bude to stačit? Focus je pro Ford minimálně v Evropě naprosto zásadním modelem. O jeho silné pozici hovoří přes 16 milionů prodaných vozů předchozích tří generací, jež vedle designu lákaly i parádním jízdním projevem.



Novinka je úplně prvním fordem postaveným na platformě C2 se skeletem tužším o pětinu. Nové jsou také takřka všechny motory. Od dieselů 1.5 a 2.0 EcoBlue až po tříválec 1.5 EcoBoost s hliníkovým blokem, přičemž ten spolu s litrovým kolegou nabídne odpojování jednoho válce při nižším zatížení.

První zkušenosti nás svedly dohromady s nejsilnější benzinovou patnáctistovkou se 134 kilowatty. Na rozdíl od menšího agregátu je tříválcový projev zvukově lépe potlačen, v kabině tak jadrné zpívání prakticky neuslyšíte. Motor poměrně ochotně stoupá do otáček, subjektivně ovšem působí o pár kilowattů chudší. Plusem ovšem je nízká spotřeba, jež dosáhla zhruba 6,2 l na 100 km.

Volně stojící displej multimédií nepřekáží ve výhledu. Kruhové digitální ovladače teploty ventilace vypadají trochu archaicky.Volně stojící displej multimédií nepřekáží ve výhledu. Kruhové digitální ovladače teploty ventilace vypadají trochu archaicky.Foto Archiv

Tříválec pod kapotou ubral pár kilogramů na předních kolech, což se pozitivně promítlo do ochoty vrhat se do zatáček. Ani v rychlejších pasážích nebyl problém s nedotáčivostí, focus na silnici držel jako přibitý. Minimálně se zadní víceprvkovou nápravou. Řízení sice chybí špetka citu, přesnost mu ovšem upřít nejde. Největším překvapením je vysoká kultivovanost jízdy daná především komfortním podvozkem.

Od Fordu Focus se sportovními ambicemi jsme očekávali tuhý podvozek a občasné rány od kol, dočkali jsme se ale jen prvního. Šasi totiž dokáže v obloucích držet karoserii na uzdě, nedovolí jí skoro žádné náklony, přitom umí skvěle žehlit nerovnosti a tlumit takřka všechny nerovnosti. Modrý ovál se díky tomu může směle pasovat na jeden z nejpohodlnějších modelů ve třídě.

Zatímco první dvě provedení kompaktního fordu měla koncová světla vertikální, od předchozí generace jsou již vodorovnáZatímco první dvě provedení kompaktního fordu měla koncová světla vertikální, od předchozí generace jsou již vodorovnáFoto Archiv

Chyby se sice u focusu hledají těžce, pár jsme jich ale objevili v interiéru, u něhož bych čekal modernější prvky. Třeba kruhové ovladače s archaickými digitálními ukazateli působí jak z minulého desetiletí. Multimédia by zase mohla mít trochu modernější a atraktivnější prostředí.

V přímém srovnání s Volkswagenem Golf z roku 2012 tak Ford Focus působí jako ten konstrukčně starší.

Ačkoliv nevypadají, drží přední sedadla tělo i v utažených zatáčkách, v nichž si za volantem focusu opravdu užijete
Ačkoliv nevypadají, drží přední sedadla tělo i v utažených zatáčkách, v nichž si za volantem focusu opravdu užijete

Témata:  sport, auto-moto, Ford Focus
 
Články odjinud


Články odjinud