Martin Machala (auto.cz)
Auto
Začít diskusi (0)

Zbrusu nová Audi A6 si zakládá na tom, že nabízí ty nejmodernější technologie. Možná byste podle vnějšího designu neřekli, že se jedná o absolutní novinku, Audi A6 se v tomto směru dramaticky nezměnila. Musíte jít po detailech, tady se nehraje na lacině prvoplánový dojem. Pak si ale všimnete výrazně tvarované masky chladiče nebo docela agresivních světlometů a kouzlu audiny propadnete. Nenápadná je opravdu jenom na první pohled.

Uvnitř máte jistotu okamžitě, že se jedná o nejmodernější zboží. Možná to bude nejdřív skoro šok, prakticky veškeré ovládání se totiž koncentrovalo do několika obřích dotykových displejů, ušetřena nezůstala ani kaplička s přístroji. Strach z novot však mít nemusíte, ergonomii mají u Audi tradičně zvládnutou na výbornou, takže se velmi rychle sžijete i s dotykovými novinkami.

Vynikající je haptická zpětná vazba – „tlačítko“ vám zabrněním dá na srozuměnou, že jste jej opravdu zmáčkli. Vyhrát si můžete s nejrůznějšími možnostmi individuálního nastavení, třeba tradiční přístroje lze přepnout na navigaci a vy tak budete mít mapu přímo na očích. Jenom se připravte, že displeje zkrátka trošku upatláte.

Přístrojová deska se skládá prakticky výhradně z dotykových displejůPřístrojová deska se skládá prakticky výhradně z dotykových displejů • Ondřej Lilling (auto.cz)

U prémiových sedanů vyšší střední třídy nebývá prostoru zrovna nazbyt, nová Audi A6 je chvályhodnou výjimkou. I na zadních sedačkách budete mít dost místa pro nohy, vepředu si zase můžete užít masážní funkci. Vybíráte ze sedmi přednastavených masážních programů, uzpůsobit lze i intenzitu.

A pak je tu samozřejmě armáda jízdních asistentů, které by, pokud by jim to legislativa umožnila, v pohodě zvládly minimálně částečně autonomní jízdu. Už jenom samotný adaptivní tempomat – upravuje rychlost podle dopravního značení, zvládá i průjezd kruhovými objezdy, před pomalejšími vozy citlivě přibrzdí a pak se zase plynule rozjede. Přidejte k tomu udržování v rámci jízdního pruhu a A6 zvládne opravdu jezdit v podstatě sama. Parádní je asistent pro úspornou jízdu, kdy vám audina třeba před vjezdem do vesnice lehce zavibruje do pedálu plynu, abyste nohu sundali. Zajímavé a docela užitečné. I díky téhle berličce pak lze s pětimetrovým sedanem jezdit klidně za šest litrů, a to se pod kapotou testovaného vozu nacházela aktuálně nejsilnější vznětová motorizace, tedy třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 210 kW.

Samotné číslo vypadá skvěle, stejně tak hodnota zrychlení na stovku za 5,5 s. Skutečnost je o něco rozvážnější, dynamika je sice slušná, na pokyn pedálu plynu však audi reaguje trochu vlažněji. Může za to i nastavení osmistupňového automatu, který si občas dá s podřazením trochu na čas.

U podvozku doporučíme nešetřit a připlatit si za vzduchové odpružení a samonátačecí zadní nápravu nejlépe ještě v kombinaci se sportovním diferenciálem. První zaručí prakticky dokonalý komfort, druhý příplatek se zase postará o neskutečnou hbitost. A nemusí jít nutně o rychlou jízdu v zatáčkách, natáčecí zadní kola dramaticky zlepší manévrovatelnost. Třeba v labyrintech podzemních garáží budete tuhle věcičku velebit.

Displej nahradil i tradiční kapličku s přístroji, možnosti zobrazení jsou široké – pod volant si tak můžete promítnout třeba navigaciDisplej nahradil i tradiční kapličku s přístroji, možnosti zobrazení jsou široké – pod volant si tak můžete promítnout třeba navigaci • Ondřej Lilling (auto.cz)

Technologická nálož samozřejmě něco stojí, za testovaný kousek s motorem 3.0 TDI o výkonu 210 kW zaplatíte nejmíň 1 630 900 korun, konkurence však výrazně levnější není. A připravte se na lákavé příplatky, konkrétní testovaný kousek se vzduchovým podvozkem (za 58 000 korun), masážními sedačkami (pětačtyřicet tisíc…) nebo neskutečně účinnými předními světlomety HD Matrix LED (60 900 korun) přišel na už dost tučných 2 795 000 korun. Jo a to úchvatné audio Bang & Olufsen stojí 175 700 korun…

Technické údaje:
Motor: V6, 2967 cm3, nafta
Výkon: 210 kW
Točivý moment: 620 N.m
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,5 s
Pohotovostní hmotnost: 1900 kg
Spotřeba: 5,6 l na 100 km

Začít diskuzi