7. prosince 2018 • 10:01

Menší, ale silnější. Fiesta ST má sice tříválec, ale také 200 koní

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák k play off NHL. Lener i analytik tipují postup Bostonu. V čem se Nečas blíží Pastovi?
Mám rád, když Ostrava žije Baníkem, říká Buchta. Je rychlejší než Tanko?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nová Fiesta ST dostala o válec a deci skromnější motor, přesto je proti předchůdci výkonnější. Celých 147 kW mluví ze vše. Na stovku navíc tenhle malý ďáblík sprintuje za 6,5 vteřiny!



Kdysi posmívané tříválce už najdeme dokonce v sedanech střední třídy, a tak se dnes mohou skrývat i pod věhlasným logem ST. V nejostřejší verzi nové fiesty však na tuhle koncepci okamžitě zapomenete. Malý ford sám o sobě vypadá velmi dynamicky, doplňkové nástavce prahů a nárazníků, dvojitá koncovka výfuku nebo červeně lakované brzdiče zaručují efektní podívanou. A co teprve, když stisknutím tlačítka rozezvučíte pod kapotou atraktivního mrňouska dvousetkoňový motor.

Za volantem se při každém sešlápnutí plynu dostaví pocit, jako by se na vás zezadu lepila zběsilá motokára. Neohlížejte se, takhle nadšeně vrní blahem fiesta.

Sama o sobě tak trochu připomíná silniční motokáru, řízení je sportovně tuhé, ovladatelnost skvělá a podvozek sedí jako přilepený. Řazení šestistupňové převodovky je tradičně přesné jako hodinky a tříválec má mohutný zátah. Jeho bručení je díky sportovnímu výfuku natolik brutální, že uvnitř absenci jednoho válce proti minulé generaci ani nepoznáte.

Efektní osmnáctipalcové disky můžete mít za příplatek 13 950 korunFoto Petr Homolka

K dispozici jsou hned tři jízdní režimy: normální, sportovní a závodní. Při aktivaci posledního z nich agregát hřmí jako zběsilý. Překvapivé je, že ani sportovní provedení fiesty nezapomíná na slušné vychování malého městského auta a průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7,5 litru. Někomu může vadit tvrdý a uskákaný podvozek, který dá posádce vychutnat každičkou nerovnost. Jenže kdo uvažuje o sportovním modelu, musí na tento fakt předem myslet. Na závodní dráze si ale podvozek nebudete moci vynachválit.

Černě obložený interiér působí skvostně, parádní jsou hlavně sedačky od vyhlášeného Recara. Jsou určeny spíše pro štíhlejší.

Bočnice tělo dokonale sevřou a za žádných okolností nenechají ani o milimetr posunout.

Třídveřové karoserie jsou na ústupu a soupeři je odpískali, hothatch s jediným párem dveří má však dodnes kouzlo a vidíme v něm silniční verzi rallyeového speciálu. Fiesta ST je přesto navzdory ryzejšímu charakteru velkorysá a za rozumných 15 tisíc korun nabízí pětici dveří. Tenhle rozumový kompromis bychom však u dynamikou stříkajícího ST neudělali…

Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost

Motor: R3, 1497 cm3, turbo
Výkon: 147 kW
Točivý moment: 290 N.m
Maximální rychlost: 232 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,5 s
Pohotovostní hmotnost: 1262 kg
Základní cena: 522 990 Kč

Těsná přední sedadla dokonale drží těla v zatáčkách a leckoho mohou inspirovat k přísné dietě
Těsná přední sedadla dokonale drží těla v zatáčkách a leckoho mohou inspirovat k přísné dietě

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud