28. prosince 2018 • 07:11

Malý dospělák. Líbivé VW Polo R-Line se zlepšilo v mnoha ohledech

Autor: Stanislav Kolman
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Pokud neprahnete po sportovním svezení a spokojíte se s ostřejší vizáží, řešením může být VW Polo v líbivé výbavě R-Line.



Minulý rok se světu představila již šestá generace malého hatchbacku Polo, který se ve srovnání s předchůdcem zlepšil v mnoha ohledech. Dostal moderní techniku včetně úsporných motorů, atraktivní design a technologiemi našlapanou kabinu. Jelikož polo mezigeneračně narostlo na 4053 mm a rozvor nyní činí 2551 mm, může se pochlubit i bohatým prostorem v obou řadách, kde usedáte do pohodlných a výrazně tvarovaných sedaček. Zavazadelník pojme 351 litrů, sklopením zadních sedadel se dostáváme na hodnotu 1125 l a takřka rovnou ložnou plochu.

Nepočítáme-li ryze sportovní verzi GTI s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 147 kW, je vrcholem nového pola přeplňovaný motor 1.0 TSI s výkonem 85 kW a sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Sportovní vizáž dodává testovanému exempláři verze R-Line HL, jež je jakousi nástavbou nad provedením Highline. Jde o nejdražší konfiguraci v hodnotě 510 900 Kč, ale ve výbavě již máte vše potřebné. Hovoříme třeba o automatické dvouzónové klimatizaci, tempomatu, komfortních sportovních sedačkách, multifunkčním koženém volantu, zatmavených bočních sklech vzadu či šestnáctipalcových kolech lehkých slitin.

Tím ale možnosti výbavy nekončí. Připlatit si lze za 17“ kola, navigační systém, bezklíčové odemykání, statické LED světlomety, vyspělý audiosystém Beats či dokonce digitální přístrojový štít namísto klasických budíků. Korunka ke korunce a hodnota testovaného exempláře se rázem šplhá lehce nad 700 tisíc korun.

Benzinové litrové TSI dobře známe také z ostatních vozů koncernu VW, mj. jej dostávají i nové škodovkyFoto Petr Homolka

Nejvýkonnější tříválec vás překvapí hlavně tichým a kultivovaným chodem, výraznější tóny vycházejí z motorového prostoru až při hbité akceleraci ve vyšším spektru otáček. Do té doby byste snad ani nehádali, že pod kapotou pracují opravdu jen tři válce. Diskrétní je však polo i v dalších oblastech, netrpí valivým hlukem od kol ani aerodynamickým svistem od zrcátek. Když se naladíte na notu pohodové jízdy, není nic, co by vás během ní mělo obtěžovat.

Polo totiž velmi dobře funguje i co do jízdního komfortu a nikterak mu v tom nepřekáží ani příplatková sedmnáctipalcová kola. Podvozek tlumí nerovnosti na jedničku, snad jen při vymetení opravdu velkého výmolu se ozve tupá rána od kol. Řízení vám příliš zpětné vazby nedá, ale je příjemně tuhé a oblouky v serpentinách tak budete projíždět s absolutní jistotou. A navíc ne draze, testování na okreskách a občasných dálnicích si nakonec vyžádalo spotřebu lehce nad pěti litry.

Polo je v hierarchii automobilky Volkswagen stále malým sourozencem kompaktního golfu, v rámci mezigenerační proměny však mimořádně dospělo. Nejen co do velikosti a technologií v interiéru, ale i pohodlnou a kultivovanou jízdou. A právě toho si na něm ceníme nejvíc.

Volkswagen Polo R-Line HL 1.0 TSI

Motor: R3, 999 cm3, benzin
Výkon: 85 kW
Točivý moment: 200 N.m
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h 9,5 s
Pohotovostní hmotnost: 1190 kg
Spotřeba: 4,8 l na 100 km

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud