Ondřej Šámal (Auto Tip)
Auto
Začít diskusi (0)

Lexus LS je prakticky jediným globálním soupeřem luxusních modelů od Audi, BMW a Mercedesu. Aktuální generace nejprestižnějšího Lexusu sdílí platformu s vynikajícím kupé LC.

To ovšem může mít lahůdkový atmosférický osmiválec o objemu 5,0 litru, zatímco LS si musí vystačit „jen“ s šestiválcem 3.4. Ten ale ze sebe díky dvěma turbodmychadlům umí vymáčknout 421 koní, což už stačí i na velmi slušný sprint z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Maximální rychlost je stejně jako u německých soupeřů omezena na obligátních (a víc než dostatečných) 250 km/h.

V běžném životě proto prakticky nepocítíte nedostatek síly ani při prudší akceleraci při předjíždění. Stačí pořádně zmáčknout plynový pedál, počkat, až desetistupňový automat podřadí, a pak si jen užívat zátahu, který doprovází příjemně jadrný zvuk agregátu. Ten totiž normálně vůbec neslyšíte, jak je špičkově odhlučněný.

Rychlost a dynamiku si ovšem v tomto případě nebudete užívat tak jako všeobjímající pohodlí a luxus. Společnost nám totiž dělá vrcholná varianta Superior s moc příjemnými zadními křesly s individuálním nastavováním, jejíž interiér ozvláštňují i speciální výplně dveří z ručně skládaného plátna a dekor z broušeného skla za mastných 375 tisíc.

Zpracování je prvotřídní, stejně jako výběr materiálů. Ovládání infotainmentu pomocí touchpadu by ale mohlo být intuitivnější.Zpracování je prvotřídní, stejně jako výběr materiálů. Ovládání infotainmentu pomocí touchpadu by ale mohlo být intuitivnější. • Ondřej Lilling (auto.cz)

Jako celek ale kabina vypadá velmi efektně a rozhodně si ji nespletete s ničím jiným. Připadáte si v ní jako v moderním apartmánu uprostřed pulsujícího Tokia. Tentokrát rozhodně doporučujeme posadit se dozadu za spolujezdce a řízení přenechat jiným.

Díky tomu můžete sedadlo proměnit v divan, zatáhnout si sluneční clony na bočních i zadním okně a pustit si na obrazovce před sebou oblíbený film. K němu vám bude hrát čistě znějící audiosystém Mark Levinson s 24 reproduktory, který interiér vozu promění v malý koncertní sál.

Masážní funkce je už jen pověstnou třešinkou na dortu, kterou sem tam lehce kazí snad jen tlumené rány na ostřejších nerovnostech, za nimiž stojí standardní dvacetipalcové ráfky s pneumatikami runflat. S těmi sice po proražení gumy ujedete i několik desítek kilometrů, na českých silnicích ovšem bývají leckdy trochu tvrdší.

Lexus LS 500 AWD

Motor: V6, 3444 cm3, biturbo
Výkon: 310 kW
Pohon kol: 4x4
Převodovka: 10 AT
Nádrž: 82l
Normovaná spotřeba: 9,9l
Základní cena: 2 900 000Kč

Začít diskuzi