24. května 2019 • 08:03

Na cestě k prémii. Edge Vignale je to nejlepší, co u Fordu dostanete

Autor: Stanislav Švarc
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Hvězdy vyvedly partnerky: kdo dorazil na vyhlášení Fotbalisty roku?
PRVNÍ DOJEM ze čtvrtfinále: Motor se zlepšuje, ale dostává lekci, co Třinec umí
VŠECHNA VIDEA ZDE

Provedení Vignale by mělo být to nejlepší, co u automobilky Ford můžete dostat. Jak luxusní výbava sluší největšímu SUV v tuzemské nabídce?



Ford Edge Vignale je už na papíře hodně zajímavé auto, které není snadné zařadit do jedné škatulky. Velikostí totiž stojí někde mezi středně velkými a velkými „esúvéčky“, přídomek Vignale pak vůz posouvá k prémiovému segmentu. Na kapotě je přitom stále logo Fordu.

K dispozici je navíc jediný motor, což také není zcela obvyklé – jde o vznětový dvoulitr přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 175 kW (238 k). Pak je tu také původ - Edge je totiž model, který vznikl primárně pro severoamerický trh, což je docela vidět už na jeho vzhledu.

Dvojitě přeplňovaný vznětový dvoulitr nabídne výkon 175 kWFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Edge působí z každého úhlu mohutně, facelift z loňského podzimu mu ale dodal také na eleganci. Provedení Vignale, pojmenované po slavné italské společnosti Carrozzeria Vignale (na konci 60. let se tato návrhářská firma podílela na designu chystané Tatry 613), zahrnuje černou horní mřížku chladiče s matně chromovanou linií okolo, kterou doplňují matně chromované lišty okolo oken, dveří a předního nárazníku.

Největší rozdíl najdete uvnitř. Vignale totiž do kabiny přináší spoustu jemné kůže, jež se objevuje nejen na sedadlech s šestiúhelníkovým prošíváním, ale také na palubní desce, výplních dveří, středové konzole a loketní opěrce. Vypadá to fakt dobře.

Stejně jako pohled na standardní výbavu, obsahující například dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, přední sedadla i volant, parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kameru nebo audiosystém Bang & Olufsen s 12 reproduktory. Dlouhý je i seznam bezpečnostních prvků.

Rozměrná, více než 4,8 metru dlouhá karoserie naznačuje i prostorný interiér. A neklame. Místa je uvnitř spousta – vpředu, vzadu, na nohy i nad hlavou. Ani kufr se základním objemem 602 litrů není špatný, navíc potěší snadným přístupem či drobnými odkládacími prostory na menší předměty.

Přístrojové desce dominuje rozměrný displej infotainmentuFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Při jízdě Edge působí solidně a nad věcí, je to skvělé SUV pro pohodové cestování. Podvozek spolehlivě utlumí většinu nerovností, kultivovanosti přispívá slušně odhlučněná kabina. Mimochodem, ve 130 km/h motor točí pouhých 2000 otáček, takže o něm prakticky nevíte.

Zásluhu přičítejme osmistupňové automatické převodovce. I té vyhovuje především klidnější tempo, její doménou je totiž především jemné řazení. Občas si ale dává trochu načas a hydrodynamický měnič déle prokluzuje.

Skoro 240 koní by mohlo svádět k myšlenkám i na ostřejší jízdu, ale přes 2,1 tuny vážící Edge jí není úplně nakloněný. Příjemná je spotřeba, kterou lze dlouhodobě v pohodě držet pod 9 l/100 km. Ford Edge Vignale můžeme považovat za aktuální vlajkovou loď automobilky v Evropě. Odpovídá tomu i cena, která startuje na 1 249 900 Kč.

Ford Edge 2.0 Bi-Turbo

Motor: R4, 1996 cm3, nafta
Výkon: 175 kW
Točivý moment: 500 N.m
Maximální rychlost: 216 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Pohotovostní hmotnost: 2116 kg
Spotřeba: 6,7 l na 100 km

Na zádi zaujmou dvě netradičně tvarované koncovky výfuku
Na zádi zaujmou dvě netradičně tvarované koncovky výfuku

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud