Nejlepší na světě. Porsche 911 chybí k dokonalosti jen málo | iSport.cz
21. června 2019 • 10:12

Nejlepší na světě. Porsche 911 chybí k dokonalosti jen málo

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
Proč plakat, když soutěž ještě nezačala? Hodnotil Jágr přípravu a prozradil, že zhubl Proč plakat, když soutěž ještě nezačala? Hodnotil Jágr přípravu a prozradil, že zhubl
Liberec - Sparta: Malinský spadl ve vápně a dostal penaltu, kontakt ale vyvolal sám Liberec - Sparta: Malinský spadl ve vápně a dostal penaltu, kontakt ale vyvolal sám
VŠECHNA VIDEA ZDE

Porsche 911 mnozí považují za ikonu mezi automobily. Díky desítkám let cizelování jinak zastaralého konceptu „vše vzadu“ chybí autu k dokonalosti jen málo.



Historie jednoho z nejslavnějších sporťáků se začala psát v roce 1963. Nástupce Porsche 356 přišel se stejnou architekturou s motorem uloženým nad zadní hnanou nápravou, kterou předvedl již legendární Volkswagen Brouk z pera stejného tvůrce. Tím nebyl nikdo jiný než Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic nad Nisou. Během dekád se toho na 911 změnilo málo. Místo chlazení vzduchem teď používá vodu, standardem se pro většinu verzí stalo přeplňování, které má i zatím základní verze Carrera S.

Třílitrový šestiválec s tradičně protilehlými písty disponuje sice „jen“ 450 koňmi, v kombinaci s více než 30centimetrovými zadními pneumatikami a jejich zatížení motorem se Porsche 911 pyšní až omračující akcelerací. Na rovince či v zatáčce můžete plynový pedál sešlápnout razantněji než u jiných zadokolek. Gumy se totiž drží asfaltu, jako by byly namazané lepidlem. Utrhnout koncovou záď na suchém povrchu se vám podaří až při vyloženě agresivním zacházení na široké trati, jinak nemáte nárok.

Kabina vypadá skvěle, ergonomii pomohl úbytek tlačítek, jejichž funkci z větší části přebral displej multimédiíKabina vypadá skvěle, ergonomii pomohl úbytek tlačítek, jejichž funkci z větší části přebral displej multimédiíFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Také proto se investice 212 tisíc korun do čtyřkolky jeví jako naprosto zbytečná. Ušetřené peníze raději vražte do podvozku PDCC s aktivními stabilizátory omezujícími náklony v zatáčkách a zadní natáčecí nápravy, jejichž přínos je mnohem znatelnější.

Díky těmto prvkům posunete už tak skvělý jízdní projev ještě na vyšší úroveň. Vzestup řady 911 směrem k třídě Gran Turismo jí sice sebral kus lehkosti, přesto i na užších okreskách se dvoudveřová modla vodí opravdu krásně. Na rozdíl od většiny konkurentů s ní nemusíte mezi zatáčkami jezdit ve stylu plného plynu a prudkých brzd. Před obloukem si totiž stačí decentně přibrzdit, a tím přenést část váhy na jinak málo zatížená přední kola, a ještě si v půlce zatáčky můžete dovolit sešlápnout pravou nohu k zemi víc, než jste zvyklí. V jiném autě byste si naběhli na smyk, Porsche 911 ovšem funguje lépe. Možná nejlépe ze všech.

Porsche 911 Carrera S

Motor: H6, 2981 cm3, biturbo
Výkon: 331 kW
Točivý moment: 530 N.m
Zrychlení: 0-100 km/h 3,5 s s paketem Sport Chrono
Maximální rychlost: 308 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1515 kg
Základní cena: 3 240 000Kč

Verze s pohonem zadních kol je nyní stejně široká jako čtyřkolka. Novinkou jsou také zadní spojené světlomety.
Verze s pohonem zadních kol je nyní stejně široká jako čtyřkolka. Novinkou jsou také zadní spojené světlomety.

 
Články odjinud


Články odjinud