Zábava v základu. Nejoblíbenější Porsche má za sebou povedené omlazení | iSport.cz
18. dubna 2019 • 12:59

Zábava v základu. Nejoblíbenější Porsche má za sebou povedené omlazení

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
Těžký soupeř. Souček žene tým dopředu, chválil slávisty trenér Barcelony Valverde Těžký soupeř. Souček žene tým dopředu, chválil slávisty trenér Barcelony Valverde
Kladno - Kometa Brno: Jágr s Plekancem se před začátkem zápasu hecovali během focení Kladno - Kometa Brno: Jágr s Plekancem se před začátkem zápasu hecovali během focení
VŠECHNA VIDEA ZDE

Modernizované SUV od Porsche už koupíte jen s benzinovými motory, které reprezentuje i na pohled skromný čtyřválec o objemu 2,0 litru.



Menší sourozenec úspěšného Porsche Cayenne je na trhu teprve od roku 2014, přesto si už našel přes 400 tisíc zákazníků, což z něj dělá nejoblíbenější model slavné automobilky. SUV postavené na základech první generace Audi Q5 prodělalo v závěru loňského roku očekávané omlazení, které se na první pohled projevuje hlavně spojenými zadními světlomety ve stylu zmíněného většího sourozence, panamery či nové generace legendárního Porsche 911, jež se nám brzy také dostane do rukou.

Další změnou, tentokrát však na poli techniky, je ukončení produkce dieselových verzí. Nafta sice po skandálu s emisemi chytá druhý dech a často je paradoxně čistější než ostatní pohony, ale ke sportovní značce nám benzinové motory pasují víc. Vedle šestiválce o objemu 3,0 litru a výkonu 354 koní můžete sáhnout i po základním čtyřválcovém dvoulitru. Ten je o 150 tisíc levnější, dynamika mu přitom vůbec nechybí. Díky 245 koním jste na stovce za 6,7 sekundy (s paketem Sport Chrono ještě o dvě desetiny rychleji) a rozpálíte to až na 225 km/h. To je opravdu slušné a dostačující, že?

Největší estetickou změnou jsou spojené zadní světlomety inspirované těmi z větších modelůNejvětší estetickou změnou jsou spojené zadní světlomety inspirované těmi z větších modelůFoto Ondřej Lilling (auto.cz)

Motor působí subjektivně dynamičtěji. Může za to i skvělá práce sedmistupňové dvouspojky PDK, která sází jednotlivé rychlosti bez váhání a škubání. Ačkoliv se základním macanem nebudete patřit mezi krále okresek, můžete si na zakroucených cestách užívat i tak. Podvozek je totiž celkově tužší a v obloucích krotí náklony vyšší karoserie. Díky tomu si v porsche připadáte skoro jako ve větším hatchbacku. Přitom šasí umí být i docela komfortní, zvlášť ve spojení s menšími koly. Řízení klade poměrně slušný odpor a pouští do prstů alespoň nějaké informace o chování předních kol, což dnes není samozřejmostí ani u některých sportovně laděných aut.

Spotřebu dokáže udržet okolo deseti litrů, což na podobně velké auto rozhodně není vysoká hodnota. Přesto pokud opravdu chcete pravé porsche, sáhněte po šťavnatějším šestiválci, který macan posune na úplně jinou úroveň.

Porsche Macan 2.0

Motor: R4, 1984 cm3, turbo
Výkon: 180 kW
Zrychlení 0-100 km/h: 6,7 s
Maximální rychlost: 225 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1795 kg
Základní cena: 1 586 000 Kč

Kdyby všechny základní motory měly 180 kilowattů, bylo by to nádherné. Čtyřválec má objektivně dost síly i na svižnější tempo.
Kdyby všechny základní motory měly 180 kilowattů, bylo by to nádherné. Čtyřválec má objektivně dost síly i na svižnější tempo.

 
Články odjinud


Články odjinud