1. července 2019 • 15:44

Věk je jenom číslo. Seat Leon nestárne, roky mu stále svědčí

Autor: Martin Machala (auto.cz)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Testovaný Seat Leon se představil už v roce 2012 a jeho nástupce je za dveřmi. Roky mu však stále svědčí.



Poznali byste podle designu karoserie, že se tohle auto poprvé ukázalo už v roce 2012? Vlastně mu stačí jenom moderní LED přední světlomety a v podstatě jste bez šance skutečný věk odhalit. Možná bychom jenom volili jiný odstín, s černou vypadá Leon ST zbytečně usedle. I v testované a sportovněji laděné verzi FR.

Uvnitř už datum narození rozpoznatelné je, budeme ale chválit. Leon totiž používá klasickou přístrojovou desku bez stále rozšířenějších a mnohdy samoúčelných digitálních zhůvěřilostí z poslední doby. Rychlost a otáčky jsme tak znovu sledovali na nedostižně přehledných analogových přístrojích, ventilaci ovládali normálními tlačítky, nikoliv dotykově… Tento koncept interiéru už nikdo nepřekoná.

Nic přehlednějšího než dvojici analogových ukazatelů nevymyslíte. Totéž platí o palubním počítači.Foto Ondřej Lilling

Nejmodernější multimediální výbava přitom leonu nechybí, i v kombíku od Seatu si můžete vesele párovat a zrcadlit telefon nebo využívat nejrůznější on-line služby. Jenom nám chyběl tradiční otočný ovladač na pravé straně displeje (v tomto případě osmipalcového), kterým jsme v minulosti třeba přibližovali/oddalovali mapu navigace. Je nám po něm smutno.

V Leonu ST jsme se znovu utvrdili v tom, že kombík je suverénně nejpraktičtější karoserie, jakou můžete mít. Módní SUV jsou často velká jenom zvenku, Leon ST nabídne vzhledem k délce 4,5 metru odpovídající životní prostor i uvnitř. A kufr se základním objemem 587 litrů bude stačit i početnějším rodinkám.

Návratem do starých dobrých časů je bohužel i dvoulitrové TDI s výkonem 135 kW. Bohužel v tom smyslu, že takto už nejnovější vznětové motory přizpůsobené aktuálním emisním normám zkrátka nejezdí.

Nafťáky tak stále víc působí přidušeně a čím dál tím víc si nerozumí ani se softwarem automatických převodovek, které často drží motor v nesmyslných otáčkách. U starší verze dvoulitru TDI, kterou Seat Leon používá, se ničeho podobného nedočkáte. Do nejnovějších emisních norem se vejde hlavně díky nově přidanému vstřikování močoviny (hrdlo nádržky na adblue je hned vedle toho na naftu) a naštěstí stále jede velice úderně a dynamicky. A s vynikající spotřebou – dlouhodobě se v pohodě udržíte pod šesti litry.

Praktičtější karoserie než kombi neexistuje. Do kufru se v základním uspořádání vejde 587 litrů.Foto Ondřej Lilling

Nejlevněji koupíte testovaný kombík ve specifikaci FR za 702 900 Kč, díky aktuálnímu cenovému zvýhodnění však můžete ušetřit až 190 tisíc. Jedná se
o kombinaci slev, sestávající např. ze základní ceníkové akce ve výši 30 tisíc Kč, naftová verze znamená zvýhodnění 45 tisíc, značkové financování uspoří
40 tisíc, výkup starého auta škrtne dalších 20 tisíc…

Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR

Motor: R4, 1968 cm3, nafta
Výkon: 135 kW
Točivý moment: 380 N.m
Maximální rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Pohotovostní hmotnost: 1415 kg
Spotřeba: 5,6l na 100 km

Praktičtější karoserie než kombi neexistuje. Do kufru se v základním uspořádání vejde 587 litrů.
Praktičtější karoserie než kombi neexistuje. Do kufru se v základním uspořádání vejde 587 litrů.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud