Martin Machala (auto.cz)
Auto
Začít diskusi (0)

Španělský Seat vždycky myslel i na emoce. Výjimkou není ani SUV Ateca. Důkaz? Co třeba takové zrychlení na stovku za pouhých sedm vteřin!

Není to sice nejnovější SUV španělské značky, když se však v roce 2016 Ateca představila, byla prvním „es-ú-véčkem“ Seatu. Dnes ji doplňuje ještě menší Arona a vlajková loď Tarraco (nabídne až sedm míst). Ještě jedno prvenství si Ateca připsala – tohle SUV si jako svůj vůbec první model vybrala nová samostatná značka Seatu, kterou pojmenovali Cupra.

A Cupra Ateca je obrovský obchodní úspěch, vzdor vyšší ceně. Testovaný kousek s označením FR je sice výrazně slabší než Cupra Ateca, která nabídne vynikajících 221 kW, ani dvoulitrové TSI v naší červené Atece se však nemá se svými 140 kW rozhodně za co stydět. A se základní cenovkou 819 900 Kč je skoro o 400 tisíc levnější. Jestliže tedy hledáte přiměřeně sportovní SUV se stále přijatelnou cenovkou, mohla by se vám Ateca FR líbit.

Červená Atece FR vyloženě sekne, kola jsou ve standardu osmnáctipalcová 7,0 Přesně sedm sekund trvá Seatu Ateca FR zrychlení na stovku.Červená Atece FR vyloženě sekne, kola jsou ve standardu osmnáctipalcová 7,0 Přesně sedm sekund trvá Seatu Ateca FR zrychlení na stovku. • Ondřej Lilling

Třeba už jenom díky designu. Řekli byste, že tohle SUV už má tři roky? A ještě neprošlo faceliftem? V interiéru možná trochu ano, nejnovější modely značky Seat totiž používají modernější infotainment. V Atece ale zase oceníte uživatelskou přívětivost – dnes už bohužel skoro starosvětské ovládání, kdy každá funkce má svoje tlačítko, je nepřekonatelné a nejbezpečnější řešení.

Z nejmodernější výbavy navíc prakticky nic nechybí, jenom je to zkrátka vše v trochu oldschoolovějším balení.

S délkou necelých 4,4 metru nemůžete čekat tolik prostoru jako v celkově rozměrnějším Tarracu, i v Atece se však vzadu v pohodě usadíte. A do kufru se vejde velmi slušných 485 litrů.

Výkon dvoulitrového benziňáku TSI 140 kW jsme už zmínili, důležitější je však naprosto plynulá křivka nejvyššího točivého momentu 320 N.m. Jednoduše stačí kdykoliv šlápnout na plyn a čtyřválec TSI svižně zatáhne. Spojení s automatem DSG je naprosto pohodové, převodovka řadí rychle. Spojení SUV, pohonu všech kol, automatické převodovky a benzinového čtyřválce není úplně nejúspornější kombinace, s Atecou FR se však dá v pohodě jezdit kolem devíti litrů.

Nejnovější seaty sice už používají modernější verzi infotainmentu, tradiční ovládání s tlačítky se nám ale zamlouvá vícNejnovější seaty sice už používají modernější verzi infotainmentu, tradiční ovládání s tlačítky se nám ale zamlouvá víc • Ondřej Lilling

Jednou z největších předností Seatu Ateca byly vždy jízdní vlastnosti, jinak tomu není ani u sportovnější verze FR. Díky adaptivním tlumičům si můžete vybrat, jestli dáte přednost komfortnějšímu, nebo sportovnějšímu naladění. Ani v nejtvrdší konfi guraci se však nemusíte bát, že by z vás Ateca FR vytloukla duši. I přes celkově tužší charakter je tlumení nerovností na velmi slušné úrovni.

Seat Ateca FR 2.0 TSi

Motor: R4, 1984 cm3, benzin
Výkon: 140 kW
Točivý moment: 320 N.m
Maximální rychlost: 212 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,0 s
Pohotovostní hmotnost: 1541kg

Začít diskuzi