8. července 2019 • 07:35

Malá revoluce. Swift Sport netrpí nedostatkem síly, je hbitý a mrštný

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
CESTA ZE DNA: Jsme silnější, než si myslíme, říká zápasník Peňáz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Zatímco předchozí dvě generace Suzuki Swift spoléhaly na atmosférické plnění, aktuální provedení sáhlo po přeplňování, bez něhož by dnes už nezazářilo. Jak jezdí současná verze Sport?



Malý swift patří mezi tradiční modely japonského Suzuki. Verze Sport je ovšem v nabídce teprve od roku 2005. Jeho třetí generace je v mnoha ohledech revoluční. Nabízí se totiž výhradně s dvěma páry dveří a přeplňovaným čtyřválcem. Atmosféričtí předchůdci sice okouzlovali lineárním nárůstem síly, v dnešní době by však na konkurenci nestačili. Suzuki proto sáhlo po skvělém čtyřválci 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kilowattů, který známe z větších modelů Vitara a S-Cross.

Jeho předností je především vyšší točivý moment (230 proti 160 N.m) dostupný již od 2500 otáček. Většina řidičů tak ocení, že na zátah nemusí čekat až do vyšších pater otáčkoměru. V tomto případě stačí s trochou nadsázky sešlápnout plynový pedál a během mžiku se řítíte velmi sympatickým tempem. Navíc si díky přeplňování nemusíte rychlost zasloužit poctivou prací s manuální převodovkou, Swift Sport totiž jede jako drak i bez zběsilého kvedlání řadicí pákou. Navzdory jednoduššímu podání výkonu je se suzuki stále obrovská zábava, kterou nekazí ani vyšší poloha za volantem.

Červené detaily navozují atmosféru, díky které autu odpustíte i tvrdší plastyFoto Jiří Káš

Díky suché hmotnosti jen 970 kilogramů je o víc než 80 kg lehčí než předchůdce, takže se nemusíte obávat nedostatku síly. V zatáčkách působí vůz nesmírně hravě, přitom skvěle drží stopu. Jestliže přeženete nájezdovou rychlost a oblouk projedete svižněji, místo očekávané nedotáčivosti se dočkáte jen lehkého smýknutí předních kol. Největším kouzlem Suzuki Swift Sport je stejně jako u Mazdy MX-5 či dvojčat Subaru BRZ a Toyota GT86 schopnost roztáhnout koutky úst i v rámci rychlostních limitů. Stačí najít nejbližší úsek s utáhnutými zákrutami a neujedou vám ani mnohem silnější konkurenti, jež swift zadupe do země hbitostí a mrštností.

Po nahlédnutí do ceníku můžete v prvních minutách znejistět. Základní cena Swiftu Sport totiž startuje na téměř 480 tisících, přičemž výrazně výkonnější Ford Fiesta ST či Volkswagen Polo GTI nejsou o tolik dražší. V případě suzuki však dostanete plně vybavený vůz bez jediného příplatku. A to se počítá.

Suzuki Swift Sport

Motor: R4, 1373 cm3, turbo
Výkon: 103 kW
Točivý moment: 230 N.m
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Základní cena: 479 900 Kč

Už předchůdce nabídl také dva páry dveří, u aktuální generace je tato verze jedinou volbou
Už předchůdce nabídl také dva páry dveří, u aktuální generace je tato verze jedinou volbou

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud