Martin Tomaides
19. července 2019 • 06:58

BMW 440i xDrive Cabrio: Divoce rudá atrakce do každého počasí

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

V naprosto každém fanouškovi BMW vyvolává písmeno "M" zvláštní chvění. Zkratka pro slovíčko motorsport znamená, že majitel má v ruce automobilovou zbraň s vylepšenýi jízdními vlastnostmi, ostřejším vzezřením a divokým zvukem. Jenže tyto hračky jsou jen pro malé množství vyvolených, takže jak z toho ven? Řešením může být například model 440i!



Víte, že divize M vznikla u BMW už před 47 lety? Důvodem byla pomoc automobilce v jejím závodním programu a malé oddělení tehdy čítalo pouhých osm zaměstnanců. Pokud vidí, jaká legenda se teď z jejich sekce stala, musí být nadmíru spokojení.

Každé BMW s tímto označením je něčím jako pomyslnou třešničkou na dortu, stejně jako mnou testovaný model 440i xDrive Cabrio, který primárně zaujal zrak nádhernou příplatkovou barvou Rosso Corsa. Ta vám sice z peněženky vytáhne 135 tisíc korun, ale když na to člověk má, tak proč se nelišit, že?

Pro vozy z Mnichova celkem netradiční barva dodává vozu sportovní glanc a jeho řidiči pocit jedinečnosti. Ano, i tohle dokáže pouhá barva. Cabrio této generace je na trhu od začátku roku 2014 a nutno říct, že nestárne. Bez sportovního paketu umí vypadat elegantně a vyspěle, s ním naopak divoce, zamračeně a nespoutaně.

Prakticky tak, jako to dokáže samotná M4, ke které 440i xDrive vzhlíží.

Navenek se nejnovější verze řady 4 od těch úvodních tolik neliší, platí tady, že méně může být více. Světlomety vpředu jsou zvýrazněny klasickými kroužky, ty zadní zase díky LED vytvoří linii. Slušivé jsou také brzdové třmeny, které zvýrazní už tak slušivá devatenáctipalcová kola, ale decentní barva není zbytečně křiklavá.

Do zavazadlového prostoru se střecha složí rychleji než za dvacet vteřinFoto Martin Tomaides (Sport)

Při pohledu z boku je auto dynamické a velmi elegantní. Silueta s dvojicí bezrámových dveří (skla se po zavření automaticky zasunou do karoserie) je ladná a hladká. Sledovat potom skládání střechy, která se srovná do zavazadlového prostoru za zhruba 16 vteřin, v sobě skýtá určitou porci zvláštní zábavy. Jakoby se člověk díval na populární film Transformers...

Uvnitř je vůz tradičním BMW posledních let. Decentním a přehledným. Někomu může připadat zastaralé, za mně naopak kompaktní. Nad výdechy klimatizace je obrazovka infotainmentu, přehledná a snadno ovladatelná. V tomhle si značka drží to své.

Následuje ovládání audiosystému a pak už řadící páka, kruhový volič iDrive a klasická ruční brzda jako ze staré školy. Žádná elektronika. Cesta pro odvážnou jízdu bokem je pro vás tedy otevřená. Vyladit si vnitřek vozu je možné decentními doplňky za desítky tisíc. Například o pohodlná sportovní sedadla ze sekce BMW Individual, která byla v právě testovaném voze a zdobilo je pohledné prošívání.

Dojem z interiéru? Velmi dobrý! I když na několika klíčových místech ve voze najdete neoblíbené plasty.

Prostor na zadních sedadlech je samozřejmě značně omezený. Můj dojem je ten, že spíš mají vypomáhat zavazadlovému prostoru, který mnoho místa nenabízí. Jenže na to majitel cabria při jeho koupi nemyslí, klíčový je požitek z jízdy.

Uvnitř zůstává vůz tradiční - přehledný a účelnýFoto Martin Tomaides (Sport)

A když spojíte staženou střechu s třílitrovým řadovým šestiválcem, je dílo dokonáno! Nastartování motoru bude každý den jedním z nejkrásnějších zvuků, který uslyšíte. Oba výfuky zaburácí, a i když se během pár vteřin zase uklidní hlavně při přepnutí na režim Sport o nich neustále budete vědět. Spokojeně prskají a brblají a vy se brzy přistihnete, jak se usmíváte.

Model 440 je hned po brutálním typu M4 tím nejsilnějším, co v této řadě můžete dostat. Výkon 240 kW (M4 má 317 kW) podporuje jedno turbodmychadlo (M4 má dvě) a všechno umožní osmistupňová automatická převodovka, se kterou si užijete dost zábavy díky pádlům za volantem.

Maximální rychlost je uváděná na 250 km/h, zrychlit na 100 můžete stihnout i za 4,9 vteřiny. Udávaná spotřeba se od reality trochu liší, ale i ve městě, plném uzavírek a neustálého popojíždění dokáže tenhle fešák se závodními parametry jezdit za pohodových 10 litrů a mimo pak klidně i pod 9. Záleží, jak moc se necháte pedálem plynu svést.

Testovaný vůz byl vybaven pohonem všech kol, který tak část síly přenáší ze zadních i na přední kola. U kupé není třeba nijak výrazně přemýšlet, u kabrioletu je to asi o chuti. Budete mít auto na kochání a sympatické ježdění, nebo si chcete i zazávodit a xDrive využijete? Pokud ano nezklame vás. Žádné náklony v zatáčkách, jen perfektní přilnavost a spoustu zábavy.

Právě tady je vidět, proč je snazší alternativou modelu M4. Auto jde nádherně za plynem, automat bleskově řadí a táhne až do vysokých rychlostí bez toho, aby ubral na síle. A ještě jednou - ten zvuk, to je nádhera!

Při pohledu z boku je auto dynamické a velmi elegantní
Při pohledu z boku je auto dynamické a velmi elegantní

A protože ochrana životního prostředí je čím dál více na pořadu dne, i tady se dá sahnout po alternativě. Celkem 321 koňských sil se uklidní, když přepnete na režim ECO PRO, jenž sám snižuje spotřebu až o 20%. Při sešlápnutí brzdového pedálu se začne vyrábět elektřina. Ta se ukládá do baterie, kterou pak nemusí krmit motor. Rázem se tak sníží spotřeba i emise a vám se na tachometru postupně v modré barvě začne ukazovat, kolik stovek metrů jste si takto ušetřili.

Příjemné. Nicméně pravý smysl tohoto vozu je někde jinde. Je to model pro fajnšmekry. Chcete základ? Za tento typ s motorem 420d zaplatíte jen lehce přes milion korun. Testovaná verze je pak trochu jinde.

Ale síla agilního motoru, krása nabroušených křivek, a radost díky otevřenému světu přímo nad hlavou si vážně užijete.

BMW 440i xDrive Cabrio

Motor: V6, 2998cm3, turbo
Výkon: 240 kW
Točivý moment: 450 N.m
Zrychlení z 0 na 100: 4,9 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Cena testovaného vozu: 2 271 899 Kč

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud