Blíží se slavná Rallye Dakar. Aleš Loprais startuje bez Tatry | iSport.cz
Ivo Pospíšil
2. ledna 2015 • 08:54

Blíží se slavná Rallye Dakar. Aleš Loprais startuje bez Tatry

Aleš Loprais nepojede Dakar ve své Tatře, ale se strojem MAN
TOP VIDEA
Teplice - Sparta: Řezníček obírá Letenské o body! V závěru srovnává z dorážky na 1:1 Teplice - Sparta: Řezníček obírá Letenské o body! V závěru srovnává z dorážky na 1:1
TOP góly 13. kola: Kalabiškova raketa nebo Schranzův růžek TOP góly 13. kola: Kalabiškova raketa nebo Schranzův růžek
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nejextrémnější motoristická soutěž světa chystá letos nový level. Se startem i cílem v argentinském Buenos Aires startuje v neděli 36. ročník Rallye Dakar už posedmé v Jižní Americe. A vedle pěti českých motorkářů nastoupí i sedm kamionů s českou účastí. Třeba i s Alešem Lopraisem, který nově nepojede s Tatrou ale nizozemským Manem.



Je to pád jednoho velkého mýtu. Jméno Loprais a Tatra, to bylo spojení, které platilo i díky šestinásobnému vítězi Karlu Lopraisovi devětadvacet let. Až do letošního roku, kdy jeho synovec Aleš musel tuhle legendární sérii přerušit.

„Fanoušci se rozdělili spíše na dva tábory. Ten ortodoxní, který to nemohl překousnout, je ovšem výrazně menší,“ vypráví Loprais.

„Lidé, co se pohybují v motosportu, chápou, že se běžné přechází k jiným značkám, když je to v danou chvíli nezbytné. Já jsem ale za tu možnost rád, protože jsem měl ještě jednu možnost a to zůstat doma, což by asi nepotěšilo ani toho ortodoxního příznivce Tatry,“ říká Loprais.

Důvodem bylo, že ho nepustili techničtí komisaři, kteří označili jeho stroj za nevyhovující. Pár měsíců před startem tak musel Loprais hledat náhradu a našel ji v Manu nizozemského týmu Veka.

„Nemá smysl to už řešit, ani pro to není prostor. Je to historie. Další osud Královny nás čeká později a já se teď koncentruji na Dakar s jiným kamionem,“ říká nyní Loprais, jehož v kabině doplní španělský navigátor Ferran Marco Alcayna a nizozemský mechanik Jan Van der Vaet.

„Ono je navigátorů jako šafránu a já mám ve Ferranovi kluka, z ex-De Rooyova týmu. Je zvyklý na tempo, na rány, nemáme mezi sebou jazykovou bariéru, zvládne to. A nizozemského kopilota mám proto, že právě on to auto vloni servisoval a jel s ním Dakar,“ vypráví Loprais.

V konkurenci ruských Kamazů a nizozemského Iveca se však domluvili i s dalšími českými účastníky na spolupráci. A že Čechů na Dakaru opět bude... Například Martin Kolomý z Buggyry, Tomáš Vrátný z Bonver Dakar Projectu nebo Martin Macík jr., syn stejnojmenného závodníka z KM Racing.

„Táta kamiony staví, já mu je ničím,“ směje se Macík, avšak dodává: „Po pravdě, otec mi radí dost často, ale jak to tak bývá, občas se člověk musí sám přesvědčit, aby mohl dát zkušenějším za pravdu,“ dodává. Jedna z nejobtížnějších vytrvalostních soutěží světa startuje v neděli v Buenos Aires a končí za čtrnáct dní na tomtéž místě.

ČESKÁ ÚČAST NA RALLYE DAKAR

MOTOCYKLY
34 (startovní číslo) David Pabiška (KTM)
68 Jan Veselý (KTM)
140 Zdeněk Gottvald (Husqvarna)
151 Milan Engel (KTM)
160 Ondřej Klymciw (KTM)

KAMIONY
503 Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna (Šp.), Jan van der Vaet (Niz.) (MAN)
506 Martin Kolomý, René Kilián, David Kilián (Tatra)
515 Artur Ardavičus (Kaz.), Alexej Nikižev (Kaz.), Daniel Kozlowsky (Tatra)
517 Tomáš Vrátný, Milan Holan, Jaroslav Miškolci
525 Martin Macík, Miloslav Janáček, Michal Mrkva
539 Jan Robert Szustowski (Pol.), Jaroslaw Kazberuk (Pol.), Filip Škrobánek
563 Robert Kasák (Sloven.), Jaroslav Kolář

 
Články odjinud


Články odjinud