Jiří Uhlíř
9. dubna 2014 • 05:00

Sňatek z rozumu: Loprais spolupracuje s Buggyrou, chtějí vyhrát Dakar!

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
Zima dohnal(a) Slavii, Trpišovského díl viny. Sparta má víc herní nadstavby
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nechtějí se dívat na dominanci bohatého soka – ruského Kamazu. Nechtějí končit v dunách kvůli nedostatečnému zázemí. A tak čeští piloti vytvořili silný svazek. Aleš Loprais, Martin Kolomý, Jaroslav Valtr a česká stáj Buggyra se přetransformovali do Loprais Buggyra Dakar Forces. Cílem je ovládnout Dakarskou rallye.



Aleš Loprais? Aktuálně nejúspěšnější český pilot v Dakarské rallye, v roce 2007 vybojoval třetí místo. Buggyra? To jsou unikátní zkušenosti z okruhových závodů (čtyřnásobní mistři Evropského poháru). V jejich spolupráci může vzniknout super-rychlý kamion, který zničí ruský Kamaz.

„S jejich okruhovým know-how a našimi zkušenosti v rámci Dakaru jsme schopní vytvořit společně velmi konkurenceschopné auto,“ prohlásil Loprais. Roudnická stáj, za kterou v evropském šampionátu závodí David Vršecký a Adam Lacko, se v letošním roce zúčastnila Dakarské rallye na ostro poprvé.

V jejich Tatra speciálu nakonec Martin Kolomý dálkovou soutěž nedokončil, přesto si zde ozkoušeli mnoho technických inovací. A hlavně motor Gyrtech. „S něčím lepším jsem zatím nejel,“ pochvaloval si ho Loprais, když testoval kamion vytvořený Buggyrou ve slovenské Senici. Tam se také s českou stájí dohodl na spojenectví.

VIDEO: Prezentace nového týmu Loprais Buggyra Dakar Forces

On, který byl známý tím, že jako soukromý pilot poráží tovární speciály. Nyní však říká: „Je to sňatek z rozumu. Dakar už je jinde.“ V minulosti Lopraise o skvělý výsledek připravila technická závada, nebo havárie. A to už nechce opakovat. „Já chci Dakarskou rallye vyhrát. V určitých paralelách to lze dobývat i samostatně. Několikrát jsme byli blízko vítězství, vedli jsme závod. Teď ale potřebuji větší pomoc.“

Pod hlavičkou týmu Loprais Buggyra Dakar Forces to prý bude lepší. Trio elitních pilotů bude mít stejnou organizaci, logistiku, servisní zázemí a strategii. Navzájem si budou pomáhat, vyvíjet kamion Tatra s tovární podporou. „Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodu může ustoupit individuální ambice zájmu týmu,“ tvrdil Jaroslav Valtr.

Právě Loprais s Martinem Kolomým se na trati v minulých ročnících několikrát střetli, došlo i na hádku. „Tohle jsme už dávno vyřešili. Na moji výzvu jsme sedli všichni tři a řekli jsme – kluci, udělejme tlustou čáru a pojďme to probrat. Teď je to zdravé a jak by to mělo být,“ ujistil Loprais, který věří, že ruský Kamaz v budoucnu porazí.

„Jejich rozpočet je nad 100 milionů dolarů (cca 2 miliardy korun). To je jako tým z formule 1. Z tohoto pohledu jsou naše dosavadní výsledky úctyhodné, ale chceme víc. V prvním roce se budeme sehrávat, ale věřím, že potom to nabere obrátky správným směrem. Víme, jak je porážet,“ dodal Loprais.

Nový tým. (zleva) Martin Kolomý, Aleš Loprais a Jaroslav Valtr
Nový tým. (zleva) Martin Kolomý, Aleš Loprais a Jaroslav Valtr

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud