Buggyra vyhlásila boj továrním týmům. Na okruzích i na Dakaru

David Vršecký, dvojnásobný šampion okruhových tahačů, se letos vydá porážet tovární tým MAN.
Nová sezona Evropského poháru závodních tahačů začne v květnu v tureckém Istanbul Parku..
2
Fotogalerie
jrš
Motorismus
Začít diskusi (0)

Na okruhu soupeří proti německé stáji MAN, v pouštním drsném maratonu zvané Dakarské rallye zase proti ruskému kolosu Kamaz. A český tým Buggyra chce své bohaté soky porážet. Čím? Chytrostí a vytrvalostí. „Věřím, že je to možné. Je to jen otázka času a přípravy,“ tvrdí Robin Dolejš, technický ředitel české stáje.

Ambiciózní Buggyra bojuje na dvou frontách. V Evropském poháru tahačů se v jejím závodním speciálu prohání David Vršecký, dvojnásobný šampion, a od letošní sezony do něj usedne i Adam Lacko. Zároveň však ve spolupráci s Tatrou připravuje kamion pro Dakarskou rallye.

Do něj Buggyra instalovala revoluční prvky, které se na nejtěžším závodě ještě neobjevily. „Například kotoučové brzdy, nebo odpruženou kabinu, revoluční byl rovněž motor. To Tatra na Dakaru nikdy neměla,“ popisoval pilot Martin Kolomý, který letošní díl nedokončil. I proto, že na přípravu nebylo tolik času.

Pod hlavičkou Tatra Buggyra Racing však vzniká něco, co může v budoucnu konkurovat ruskému gigantu Kamaz, který si Dakarskou rallye podmanil. Roudnická stáj totiž sází na okruhové závody, kde získali celkem čtyři tituly. „Věci, které máme vyzkoušené z okruhu, se dají přenést na rallye. Toho je fakt strašně moc. Jen jsou jiné požadavky na životnost,“ vysvětluje Dolejš, technický ředitel českého týmu.

Tak třeba motor. Ten v Tatře vychází ze stejného typu, jaký používá buggyra na okruzích. Jen je jinak naladěný. Má 950 koní, okruhový speciál 1200 koní. Spotřeba v největším zápřahu v dunách jde až na 250 litrů na 100 km, okruhový typ má 100 l/100 km. A právě precizně vypreparovaný agregát Gyrtech (třináctilitr šestiválec) z technologického centra roudnického týmu by mohl být zbraní proti tovární konkurenci.

„Určitě je reálné porážet Kamaz na Dakaru. Celé se to musí uchopit jako dlouhodobý projekt. Nám se také v minulosti podařilo porazit Renault na okruzích. Překonali jsme je dlouhodobou prací. Boj s továrnou a jejich penězi je strašný, ale jde to,“ tvrdil Dolejš, který si pochvaluje letošní složení českého týmu v Evropském poháru.

Davida Vršeckého doplní Adam Lacko, který dříve závodil s konkurenčním renaultem. „Tohle spojení je fakt dobré. Proti MANu budeme určitě silnější,“ věřil si Dolejš.

 

Začít diskuzi