Lauda o elektrických formulích: Nic horšího jsem neviděl

„Auta vypadají jako hračky a plouží se po okruhu jedno za druhým - to pro mne není motosport," řekl Niki Lauda o formuli E.
„Auta vypadají jako hračky a plouží se po okruhu jedno za druhým - to pro mne není motosport," řekl Niki Lauda o formuli E.Zdroj: Koláž iSport.cz
ČTK, iSport.cz
Motorismus
Začít diskusi (0)

Legendární pilot formule 1 Niki Lauda se opovržlivě vyjádřil na adresu nového seriálu formule E. Někdejší šampion F1 a výkonný ředitel stáje Mercedes prohlásil v rozhovoru pro magazín Auto, Motor und Sport, že závody elektrických formulí nepovažuje za motoristický sport.

Seriál ekologických formulí, který minulý týden odstartoval premiérovým závodem v Pekingu, prý Laudu zklamal. „Pro mě to byla ta nejhorší věc, jakou jsem za dlouhou dobu viděl," prohlásil slavný Rakušan. „Auta vypadají jako hračky a plouží se po okruhu jedno za druhým - to pro mne není motosport," uvedl.

Laudovým kritickým slovům nahrává fakt, že maximální výkon formule E je 200 kW, ale toho můžou jezdci využít jen v tréninku a v kvalifikaci. V závodě je výkon vozu omezen na 150 kW s "push-to-pass" systémem, kteý dočasně zvýší výkon o 30 kW. Všechny stáje mají k dispozici jednotné vozy, které postavila francouzská firma Spark Racing Technologies. 

Závod v Pekingu přitom poznamenala ošklivá nehoda v závěru, když těsně před cílem najel Nicolas Prost, jenž od startu vedl, do Nicka Heidfelda, který se ho v poslední zatáčce pokusil předjet. Auto bývalého pilota F1 se vzneslo, přetočilo, vrazilo do bariéry a dopadlo na zem. Heidfeld vyvázl z havárie bez zranění i díky tomu, že formule E musejí splňovat stejné bezpečnostní normy jako monoposty F1.

První ročník Formule E by měl mít na programu celkem 10 závodů. Kvůli lepší propagaci se jezdí výhradně na městských okruzích, a tak v seriálu nechybí ani slavná trať v Monte Carlu.

Začít diskuzi