Úterý 16. dubna 2024
Svátek slaví Irena, zítra Rudolf
Zataženo, déšť 16°C

Češi neuspěli! Sportovcem s největší budoucností je tahle sexy žena

Autor: pv

Investujte do nich miliony, vyplatí se vám to! Odborná společnost SportsPro představila padesátku marketingově nejhodnotnějších sportovců planety za rok 2019. Vítězkou se stala Japonská tenistka Naomi Ósakaová (21), která loni senzačně ovládla US Open na úkor domácí Sereny Williamsové. Bylo to tehdy symbolické sesazení nejbohatší sportovkyně budoucí královnou?

Stala se teprve druhou ženou, jež se může pochlubit prestižní nálepkou – marketingově nejhodnotnější sportovec světa. Před Ósakaovou se stejným titulem mohla v roce 2015 pyšnit jiná tenistka Eugenie Bouchardová. Sexy Kanaďanka však herně strádá a letos ji třeba v nejlepší padesátce ani nenajdete.

Společnost SportsPro letos sestavila žebříček už podesáté. Hlavní atributy pro úspěch v hodnocení je marketingový potenciál v nadcházejících třech letech, charisma, věk, velikost domácího trhu či ochota spolupracovat se sponzory. Právě dcera japonské matky a haitsko-amerického otce vyšla expertům v hodnocení nejlépe ze všech sportovců na světě.

Od loňského US Open hodnota Naomi raketově roste. Nedávno podepsala kontrakt s oděvní společností Nike a odmítla konkurenční Adidas, v jehož oblečení do té doby hrála. Nabídka zněla na 200 milionů korun ročně, přesto Japonka řekla ne. „Všechny hvězdy, k nimž jsem vzhlížela, hrály v Nike,“ odpověděla Ósakaová, proč kývla na finančně méně výhodnou smlouvu.

Nike vyšel tenistce vstříc a dovolil jí propagovat na oblečení osobní sponzory, což nemohou ani jejich největší esa Serena Williamsová nebo Maria Šarapovová. A že o místo na oděvu mladé Japonky je zájem. Usměvavá hráčka okouzlila například vedení společnosti MasterCard, automobilky Nissan nebo japonských aerolinek ANA. Ročně si tak od sponzorů podle magazínu Forbes přijde na 16 milionů dolarů (372 milionů korun).

Byla tak druhou nejlépe vydělávající sportovkyní po Sereně Williamsové, která si přišla na sumu vyšší o 5 milionů dolarů (115 mil. Kč). V žebříčku marketingově nejperspektivnějších sportovců se objevil rekordní počet žen. Celkem jich je šestnáct, ale žádné české jméno tam mezi muži a dámami bohužel nenajdete.

Není tam ani Karolína Plíšková , která je sice v ideálním věku a bojuje znovu o post světové jedničky. „Škodí“ jí totiž fakt, že pochází z malé země, jakou je Česká republika. I přesto byla Plíšková osmou nejlépe vydělávající sportovkyní planety s příjmem 6,3 milionů dolarů (145 mil. Kč).


Marketingově nejperspektivnější sportovci 2019

1. Naomi Ósakaová (tenis)

2. Raheem Sterling (fotbal)

3. Zion Williamson (basketbal)

4. Megan Rapinoeová (fotbal)

5. Kylian Mbappé (fotbal)

6. Giannis Antetokounmpo (basketbal)

7. Brooks Koepka (golf)

8. Charles Leclerc (formule 1)

9. Dina Asherová-Smithová (atletika)

10. Simone Bilesová (gymnastika)

 

Vítězové ankety z minulých let

2010    LeBron James (basketbal)

2011    Usain Bolt (atletika)

2012    Neymar Jr. (fotbal)

2013    Neymar Jr. (fotbal)

2014    Lewis Hamilon (formule 1)

2015    Eugenie Bouchardová (tenis)

2016    Stephen Curry (basketbal)

2017    Anthony Joshua (box)

2018    Paul Pogba (fotbal)