Když nepadají terče, padá sledovanost! Biatlon ztrácí fanoušky
Bojují o čest, slávu a světové medaile. Ale také o televizní diváky, kterých jim za tři roky ubylo na čtvrt milionu. Zatím se to biatlonistům v Itálii díky dvěma bronzům daří.
Je polovina ledna 2017. Do cíle stíhačky v Ruhpoldingu dojíždí na druhém místě vysmátá Gábina Koukalová. Její polibek s manželem Petrem nevidí jen zaplněná aréna, ale také 1,1 milionu českých fanoušků u televizí. Žádný jiný závod biatlonového Světového poháru neměl takovou sledovanost. I proto, že to byla poslední závodní sezona příznivci milované Koukalové.
O tři roky později na stejném místě je vše jinak. Nejlepší Češkou je třicátá Lucie Charvátová a u obrazovek sedí »jen« 584 tisíc fanoušků. Ačkoliv biatlon zůstává od konce listopadu do půlky března králem žebříčků ČT Sport, jeho čísla stále klesají.
Během prvních šesti kol Svěťáku se v průměrné sledovanosti dostal jen dvakrát přes hranici 600 tisíc (před dvěma lety to dokázal osmkrát). Navíc zkraje ledna se stalo něco nevídaného. V týdenním bilancování ho přeskočilo rychlobruslení – konkrétně čtvrté místo Martiny Sáblíkové na mistrovství Evropy (613 tisíc sledujících).
V podobném duchu začal i právě probíhající šampionát. Úvodní smíšenou štafetu si pustilo půl milionu diváků, což je sice srovnatelné s loňským Östersundem, ale oproti dřívějším MS jde o 200tisícový propad.
Obratem se však ukázalo, jak moc je české publikum orientované na výsledky. Týmový bronz vystřelil sledovanost o úroveň výš a šokující třetí místo Charvátové dostalo následný víkendový program v pětiletém srovnání světových šampionátů na druhé místo.
Anterselva zatím nemůže konkurovat jen MS v Hochfilzenu 2017, kde medailově řádila Koukalová a sledovanost prvních pěti závodů byla až o čtvrt milionu vyšší.
Vše o MS v biatlonu 2020 čtěte zde »