Marketingový expert o Plíškové: Bohatší než Kvitová? Na řadě je Hrdlička jako manažer
Má nakročeno, aby svůj úspěch prodala daleko lépe než krajanka Petra Kvitová. Nová světová tenisová jednička Karolína Plíšková má podle marketingového experta a šéfa agentury Gong Tomáše Vozába šanci vydělávat více peněz díky sponzorům, než tenisem. Otázkou je, jestli zvládne její partner a zároveň manažer Michal Hrdlička svou lásku dobře zpeněžit a zároveň ještě nesmí marketingovými aktivitami ohrozit jejich vztah.
Měla být dokonalým příkladem. Tenistka Petra Kvitová dvakrát dokázala vyhrát Wimbledon a předpokládalo se, že se o ní strhne bitva mezi velkými globálními společnostmi. Ve finále její manažerský tým dokázal sehnat sponzory většinou jen z tuzemska.
Nemůže podobný osud potkat i novou světovou jedničku Plíškovou? „Být světová jednička je z marketingového hlediska absolutně něco jiného než grandslamový titul. Pozice na prvním místě světového žebříčku, je odměna za skvělé dlouhodobé výkony a to sponzoři náležitě ocení. Takže z tohoto hlediska bude o Karolínu velký zájem na globální úrovni,“ tvrdí marketingový expert Tomáš Vozáb.
Otázkou je, jestli novou roli zvládne její partner a zároveň i manažer Michal Hrdlička. „Michal by mohl dokázat určit vhodné a naopak méně vhodné až nevhodné sponzory. Stanovit cenu spojení Karolíny s danou značkou a vyjednat podmínky se sponzory ku prospěchu přítelkyně s ohledem na její sportovní vytížení, přání a preference. Druhou stránkou věci ale je, že do těchto rozhodnutí může zasáhnout jejich vztah,“ myslí si Vozáb.

Popisuje, jak jejich intimní a pracovní soužití může být nevýhodné. „Zda by byl například Michal v jejich vztahu generál a rozhodoval o chodu domácnosti a plánech páru, mohl by to, i třeba nevědomky, přenášet do jednání a nebrat příliš v potaz ohledy a preference Karolíny. To se může později velmi negativně projevit nejen ve spolupráci se sponzory, ale i ve sportovních výkonech. To ovšem platí i naopak, kdyby tuto roli ve vztahu měla Karolína, tak by nemusela dát na dobré rady manažera,“ zdůrazňuje marketingový expert.
Tenisová jednička se může posunout do jiné sféry. Dnes například učinkuje v reklamě na konopné mazání, kde se v televizním spotu objeví se dvěma postaršími obtloustlými pány. „To, co se zdálo být dobré a výhodné pro Karolínu dříve, nemusí být vhodné a výhodné nyní coby pro světovou jedničku. Na druhou stranu je třeba plnit dosavadní úmluvy, ať už jsou jakékoliv. Předpokládám, že svůj účel splnila i tato reklama na konopné mazání. Nicméně důležité je, jak se v této oblasti Karolína posune dále a využije onen velký potenciál, který nyní dřímá v jejích rukou a v rukou spolupracovníků, aby nezůstala do budoucna jen u toho mazání,“ dodal Vozáb.
Fila | oděvní značka | 5 000 000 |
Merkur | pojišťovna | 2 500 000 |
ČEZ | energetická spol. | 2 000 000 |
Pražská plynárenská | energetická spol. | 2 000 000 |
Babolat | tenisové rakety | 800 000 |
Cannaderm | farmacie | 700 000 |