Okřídlený aeroplán českého nároďáku: Do luftu vytuněným veteránem!
Stroj starý přes pětadvacet let je u evropských dopravců celkem rarita. Právě takovým nároďák létá. Boeing 737-500 je z roku 1992, takže brzy oslaví třicetiny, ale v roce 2019 prošel kompletní renovací a na nepohodlí si asi stěžovat nelze.
K dispozici mají fotbalisté éro litevské společnosti KlasJet v »řídké« komfortní konfiguraci pro 56 cestujících, přičemž do tohoto stroje lze vtěsnat až 133 sedaček. Což by ale v době čínské chřipky bylo zbytečné, s týmem totiž z bezpečnostních důvodů nelétá nikdo, kdo se během Eura pohybuje mimo jejich uzavřenou covidovou bublinu.
Tedy i samotný nově zvolený šéf fotbalové asociace Petr Fousek se přepravuje jinak. Cestovatelská anabáze českých fotbalistů ve skupině D obnáší šest letů (2x Glasgow a zpět, 1x Londýn a zpět) a celkem 7800 kilometrů.
Boeing 737-500 v číslech:
Sedadla: | 56 cestujících |
Rekonstrukce interiéru: | 2019 |
Dojezd: | 4400 km |
Objem zavazadel: | 23,3 m³ |
Délka kabiny: | 31,1 m |
Výška kabiny: | 2,3 m |
Plavba vysokou rychlostí: | 870 km / h |