Okřídlený aeroplán českého nároďáku: Do luftu vytuněným veteránem!

Autor: om

Stroj starý přes pětadvacet let je u evropských dopravců celkem rarita. Právě takovým nároďák létá. Boeing 737-500 je z roku 1992, takže brzy oslaví třicetiny, ale v roce 2019 prošel kompletní renovací a na nepohodlí si asi stěžovat nelze.

K dispozici mají fotbalisté éro litevské společnosti KlasJet v »řídké« komfortní konfiguraci pro 56 cestujících, přičemž do tohoto stroje lze vtěsnat až 133 sedaček. Což by ale v době čínské chřipky bylo zbytečné, s týmem totiž z bezpečnostních důvodů nelétá nikdo, kdo se během Eura pohybuje mimo jejich uzavřenou covidovou bublinu.

Tedy i samotný nově zvolený šéf fotbalové asociace Petr Fousek se přepravuje jinak. Cestovatelská anabáze českých fotbalistů ve skupině D obnáší šest letů (2x Glasgow a zpět, 1x Londýn a zpět) a celkem 7800 kilometrů.

Boeing 737-500 v číslech:

Sedadla:56 cestujících
Rekonstrukce interiéru:2019
Dojezd:4400 km
Objem zavazadel:23,3 m³
Délka kabiny: 31,1 m 
Výška kabiny: 2,3 m
Plavba vysokou rychlostí: 870 km / h

Fotbalová reprezentace má pro přepravu do Skotska k dispozici bezmála třicet let noblesní boeing 737-500.
Fotbalová reprezentace má pro přepravu do Skotska k dispozici bezmála třicet let noblesní boeing 737-500.