Fotbalisté Plzně mají o reklamu postaráno. Jejich podzimní série v HET lize si všimli ve španělském sportovním deníku Marca, který je označil za „nejlepší tým v Evropě.“ Ano, rozhodovalo se na základě procentuální úspěšnosti v počtu získaných bodů z domácí soutěže a český lídr v tomto ohledu nemá konkurenci. V 16 kolech vybojoval 15 vítězství a jednu remízu.
Česká liga nepatří za hranicemi mezi sledované soutěže, současné postavení Plzně jí přesto zajistilo pozornost v jedné z fotbalových velmocí. Internetové vydání deníku Marca přineslo článek, který uvádí grafika se stupni vítězů. Na tom nejvyšším je Plzeň, pod ní Manchester City a Barcelona. Tedy suveréni z anglické Premier League a španělské La Ligy.
V procentuální úspěšnosti získaných bodů je Plzeň nejvýš s 2,9 bodu na zápas, podobně je na tom Manchester City, který má odehráno už o šest kol víc a má na kontě 20 výher a dva nerozhodné výsledky. Třetí je pak Barcelona, která v 18 kolech ztratila při třech remízách.
Marca zmiňuje také Porto jako další tým, který zatím v této sezoně nepoznalo porážku. Do pořadí nakonec nebyl zařazený poloprofesionální tým Lincoln Red Imps, který je v gibraltarské lize po devíti zápasech zatím stoprocentní.
Jaký dosah má taková informace pro renomé Plzně? Zdaleka ne zanedbatelný. Marca je podle údajů z minulého roku nejčtenějším španělským deníkem, který denně čte přes dva miliony lidí a je orientovaný především na zpravodajství z madridských velkoklubů Realu a Atlétiku.
