Další chyba sudích. Liberci upřeli proti Teplicím jasnou penaltu
Jasná penalta! Sudí Petr Ardeleánu se svými asistenty chybovali, jestliže v pondělním dohrávaném utkání 14. kola mezi Teplicemi a Libercem (1:1) neposoudili jako hru rukou zákrok Davida Jablonského ve vápně po střele Josefa Šurala ze 17. minuty a nanařídili ve prospěch hostů pokutový kop.
Názor Sportu |
Sudí měl nařídit ve prospěch Liberce pokutový kop, neboť podle pravidel je třeba za úmyslnou hru rukou považovat, jestliže hráč zadržením nebo zahráním míče rukou získá pro sebe nebo pro své družstvo výhodu. Za porušení se rovněž považuje zahrání míče rukou z nedbalosti, neopatrnosti nebo nedostatečné předvídavosti. Za porušení pravidla se nepovažuje, pokud je míč nastřelen na ruku, kterou měl hráč u těla, což David Jablonský rozhodně neměl. |
„Obecně platí, že když je ruka jednoznačně od těla, jedná se o porušení pravidel. Podle výkladu FIFA tak hráč rozšiřuje prostor svého těla. A platí to i v případě, když je ruka nastřelená. Vyjma případů, kdy hráč nastřelí ruku sám sobě při odkopu,“ vysvětluje předseda Pravidlové komise FAČR Jiří Kureš.
David Jablonský zastavil střelu Josefa Šurala rukou výrazně od těla, tedy v rozporu s pravidly. Měla se tedy kopat penalta, jak po zápase uznal i sám teplický hráč.
„Ruka byla nastřelená. Vůbec nezabránil gólu. #karoch,” napsal po utkání na Twitter útočník Liberce Michael Rabušic v narážce na komentátora České televize Pavla Karocha, který tvrdil, že si v této situaci rozhodčí mohl vybrat, zda penaltu pískne, či nikoliv.
Podle pravidel však měl nařídit pokutový kop a lze předpokládat, že Komise rozhodčích sudího za chybu potrestá.