Nesmiřitelní rivalové řeší krátce před startem nového ročníku stejný problém – nemají generálního sponzora. Spartě dala vale po sedmi letech spolupráce sázková společnost Fortuna, Slavia hledá nového mecenáše už déle než rok.
Fanouškům se to líbí, zato pokladníci klubů z toho mají těžké spaní. Dresy dvou tradičních českých klubů bez sponzorských log splňují veškerá estetická kritéria, jenže pro klubové rozpočty to znamená hodně drahý luxus.
„Ekonomický příjem z naší spolupráce s Fortunou byl úměrný pozici, jakou mezi našimi partnera měla,“ přitakává ředitel komunikace letenského klubu Ondřej Kasík.
„Z naší strany šlo o čistě pragmatické rozhodnutí,“ říká Petr Šrain, PR manažer Fortuny. „Doba se změnila, kurzové sázení se přesouvá na internet, takže ve své marketingové strategii chceme klást největší důraz na on-line kanály. Nicméně se Spartou nyní jednáme, že bychom zůstali mezi jejich sponzory na pozici betting partnera,“ dodává mluvčí sázkové společnosti, která po skončení sezony odešla i ze Slovanu Liberec a Bohemians 1905.
Sparta považuje jednání o novém generálním sponzorovi za vysoce delikátní záležitost, takže je odmítá jakkoli komentovat. Jisté je tak zatím jen to, že na rozdíl od jiných ligových klubů počítá i nadále pouze s jedním sponzorským logem na svém dresu. „Strategie klubu se v tomto ohledu prozatím nemění,“ říká Kasík. Také poslední partner Slavie pocházel ze stejné branže, jenže Synot Tip opustil vršovický klub už zkraje loňského roku s odkazem na změnu loterijního zákona. Od té doby zeje místo na hrudi sešívaného dresu prázdnotou, což se neobešlo bez následků. Právě neúspěch v hledání nového titulárního partnera byl hlavním důvodem rychlého konce Zbyňka Kusého ve funkci generálního ředitele klubu.
Kusého nástupce Jaromír Šeterle zatím v tomto směru nemá žádné nové zprávy. „Jsem ve Slavii teprve tři týdny,“ upozorňuje s úsměvem, že jde o běh na dlouhou trať. Za lichou označuje rovněž spekulaci, že podstatný díl rozpočtu by mohla zajistit jedna z firem Jiřího Šimáněho, jednoho z nejbohatších Čechů a Šeterleho blízkého přítele.
„Komunikuji s celou řadou lidí v českém byznyse a pan doktor Šimáně je jedním z nich. Ale člověk by se neměl upínat na jedinou možnost,“ tvrdí šéf Slavie.