Sparta i Slavia řeší stejný problém. Trápí je díra v rozpočtu

David Lafata byl zvolen sparťanským kapitánem, zároveň představil nové dresy.
Sparťanský trenér Vítězslav Lavička předává kapitánskou pásku Davidu Lafatovi, který letenský celek povede v nové sezoně 2012/2013
Vítězslav Lavička a David Lafata s novým dresem Sparty.
Nový kapitán Sparty David Lafata s novým dresem klubu.
Fotbalová Sparta představila nový domácí dres.
Fotbalová Sparta představila nový domácí dres.
Fotbalová Sparta představila nový domácí dres.
14
Fotogalerie
Gambrinus liga
Začít diskusi (0)

Nesmiřitelní rivalové řeší krátce před startem nového ročníku stejný problém – nemají generálního sponzora. Spartě dala vale po sedmi letech spolupráce sázková společnost Fortuna, Slavia hledá nového mecenáše už déle než rok.

Fanouškům se to líbí, zato pokladníci klubů z toho mají těžké spaní. Dresy dvou tradičních českých klubů bez sponzorských log splňují veškerá estetická kritéria, jenže pro klubové rozpočty to znamená hodně drahý luxus.

„Ekonomický příjem z naší spolupráce s Fortunou byl úměrný pozici, jakou mezi našimi partnera měla,“ přitakává ředitel komunikace letenského klubu Ondřej Kasík.

Podle informací deníku Sport Fortuna dotovala rozpočet Sparty ročně částkou dvacet milionů korun. Sázková společnost přitom patří do portfolia skupiny Penta, která je považována za jednoho z hlavních konkurentů skupiny J&T, vlastníka největšího českého klubu. S paradoxním spojením je však nyní konec – alespoň v takové míře.

„Z naší strany šlo o čistě pragmatické rozhodnutí,“ říká Petr Šrain, PR manažer Fortuny. „Doba se změnila, kurzové sázení se přesouvá na internet, takže ve své marketingové strategii chceme klást největší důraz na on-line kanály. Nicméně se Spartou nyní jednáme, že bychom zůstali mezi jejich sponzory na pozici betting partnera,“ dodává mluvčí sázkové společnosti, která po skončení sezony odešla i ze Slovanu Liberec a Bohemians 1905.

Sparta považuje jednání o novém generálním sponzorovi za vysoce delikátní záležitost, takže je odmítá jakkoli komentovat. Jisté je tak zatím jen to, že na rozdíl od jiných ligových klubů počítá i nadále pouze s jedním sponzorským logem na svém dresu. „Strategie klubu se v tomto ohledu prozatím nemění,“ říká Kasík.

Také poslední partner Slavie pocházel ze stejné branže, jenže Synot Tip opustil vršovický klub už zkraje loňského roku s odkazem na změnu loterijního zákona. Od té doby zeje místo na hrudi sešívaného dresu prázdnotou, což se neobešlo bez následků. Právě neúspěch v hledání nového titulárního partnera byl hlavním důvodem rychlého konce Zbyňka Kusého ve funkci generálního ředitele klubu.

 Kusého nástupce Jaromír Šeterle zatím v tomto směru nemá žádné nové zprávy. „Jsem ve Slavii teprve tři týdny,“ upozorňuje s úsměvem, že jde o běh na dlouhou trať. Za lichou označuje rovněž spekulaci, že podstatný díl rozpočtu by mohla zajistit jedna z firem Jiřího Šimáněho, jednoho z nejbohatších Čechů a Šeterleho blízkého přítele.

„Komunikuji s celou řadou lidí v českém byznyse a pan doktor Šimáně je jedním z nich. Ale člověk by se neměl upínat na jedinou možnost,“ tvrdí šéf Slavie.
Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů