27. srpna 2021 • 13:04

FAČR modernizoval logo a ukázal novou identitu. Nechce být pozadu

Autor: iSport.cz
Vstoupit do diskuse
2
TOP VIDEA
Řepka vzpomíná: Chacharem ve Spartě, taxikářem s corvettou i konec na ibalginu
Zřekne se Trpišovský na Letné rokenrolu? Podzimní Panák je zpátky
VŠECHNA VIDEA ZDE

Fotbalová asociace České republiky (FAČR) představila novou grafickou identitu včetně vlastního modernizovaného loga, které bude provázet také veškeré její aktivity. Dosavadní logo vzniklo v roce 2011 a nyní dochází k jeho úpravě. I u modernizovaného loga FAČR nadále platí, že jeho dominantním prvkem je vyobrazený bílý dvouocasý lev na červeném poli. 



Nově prezentované logo je v pořadí čtrnáctým, to první vzniklo již v roce 1901. Proč FAČR k úpravě a modernizaci loga přikročila? „Náš fotbal v letošním roce slaví 120. výročí svého založení a cítíme, že jde o vhodné načasování a příležitost k zahájení již zmíněné postupné změny jeho vizuální identity, rebranding FAČR je dalším krokem na této dlouhé cestě. Změna grafické identity asociace byla intenzivně řešena již v minulosti a práce na rebrandingu odstartovaly již v roce 2019. Nyní tedy představujeme finální produkt, který přispěje ke sjednocení všech značek pod hlavičkou asociace a zvýšení jejich atraktivity v rámci jejich další komunikace,“ uvedl Jiří Šidliák, 1. místopředseda FAČR.

„Nechceme zůstat pozadu v oblasti rychle se měnících standardů a trendů brandingu, které se obecně dynamicky vyvíjí, což jako největší sportovní organizace v zemi samozřejmě musíme reflektovat. Ohledně rebrandingu směřujeme obecně k modernizaci a také možnosti mnohem lepší komunikace v digitální podobě,“ uvedl Michal Jurman, ředitel Oddělení komunikace FAČR.

Asociace mění logo po deseti letech. V čem konkrétně se změny projevují? Dochází především ke zjednodušení erbu a k výraznější změně podoby lva. Jeho proporce jsou více symetrické, ryze originálně vyobrazený lev má celkově působit dravěji a moderněji. Na výsledné podobě se podíleli experti Miroslav Pomikal s Alešem Mičkou a Janem Mouchou pod hlavičkou agentury VMLY&R.

Všemu předcházela důkladná rešerše historických i moderních kreseb lvů z českých erbů a také tvarů erbů jako takových, poté vznikla úvodní skica lva rámovaná v původním přemyslovském štítu. Postupným překreslováním lva a úpravami jeho detailů, zjednodušováním křivek tvůrci dospěli k výslednému tvaru, kterému předcházelo cca 20 skic a verzí.

„Rebranding znamenal skvělou příležitost vytvořit především kresbu lva novou a unikátní, která svým charakterem odpovídá době i specifikům fotbalového prostředí. Tuto výzvu se podařilo naplnit v podobě naprosto originálního a nezaměnitelného loga včetně kresby lva, kterými se asociace nově bude pyšnit. Zároveň při zachování dominantních prvků, kontinuity a také odkazem na tradiční symboliku. Samotný název značky FAČR je proveden také čistším a modernějším fontem písma. Logo má v celkovém kontextu vyjadřovat serióznost, stabilitu, srozumitelnost a věcnost, zároveň odkazovat na tradici a bohatou historii domácího fotbalu,“ vysvětlil Pomikal. 

Modernizace loga FAČR je dalším krokem v postupné změně vizuální identity českého fotbalu. Již v první polovině srpna byl představen také projekt NÁŠ FOTBAL, sdružující především aktivity a podporu aktivit v rámci neprofesionálního fotbalu, a vzápětí také nová grafická identita domácího futsalu.

Nové logo asociace bude doplňovat veškeré aktivace a komunikaci asociace, včetně oblastí Regionálních fotbalových akademií, rozhodčích, trenérů a úseku vzdělávání, odborných komisí či všech dceřiných společností. Aplikovat jej lze také pro potřeby krajských a okresních svazů tak, aby veškeré projekty měly jednotné grafické vyjádření.

Rebranding domácích fotbalových značek pod hlavičkou asociace, který bude spojovat slogan Společně pro náš fotbal, není u konce. Prezentace nového loga české fotbalové reprezentace bude představena jako třetí a poslední část tohoto projektu na podzim tohoto roku, opět s odkazem na blížící se oslavy 120. výročí našeho fotbalu.

Vstoupit do diskuse
2

EURO 2024 v Německu

Program EURO 2024 Los EURO 2024 Vstupenky na ME ve fotbale Kvalifikace na EURO 2024

Mistrovství Evropy ve fotbale 2024 se koná od 14. června do 14. července v Německu. Turnaje se zúčastní 24 týmů. Česká fotbalová reprezentace se představí ve skupině F proti Portugalsku, Turecku a vítězi baráže C.

Fotbal dnes * Evropská liga * Konferenční liga * Los EURO 2024

Články odjinud


Články odjinud