Litvínov ve stylu NHL. Sukeľ: Máme nejhezčí dresy! Kaše byl nadšený

V jednoduchosti je síla. Tak shrnul své hodnocení trenér Karel Mlejnek. „Nejkrásnější v extralize,“ pravil kapitán mužstva Matúš Sukeľ o dresech, s nimiž se Litvínov vytasil před novou sezonou. Doma bude Verva nastupovat v černých, venku v žíhaně žlutých, jež po roce nahradí bílou variantu. Dresy jsou navíc barevně sladěné s reklamami. Velké orlí logo titulárního partnera na přední straně je na světlém provedení černé, a nikoli červené, na což byli nejen příznivci klubu vysazení.
Krušnohorci budou sekáči. Jejich převleky jsou vkusné, čisté, přitom šmrncovní. Moderní styl hodný 21. století. Žádný reklamní poutač. Touhle cestou se vydali i jinde. Mluví o revolučních dresech. V případě Litvínova však jde spíš o evoluci, ne o převrat. K současné podobě dresů nedospěli skokem, ale dobrali se k ní postupným vývojem. Navazují na něco, co předcházelo.
Možná byste se divili, jak hodně fanoušci takové věci řeší a prožívají. Určitě se najdou jedinci, co by Orlen na prsou vyměnili za klubový znak, který je umístěn symbolicky u srdce. První porotou dresů však byli hráči. A těm se líbí. Ondřej Kaše byl nadšený. Kapitán Matúš Sukeľ taky. „Povedly se. Jsou velmi pěkné. Myslím, že budeme mít nejkrásnější dresy!“ rozplýval se.
„Už v minulé sezoně jsme patřili mezi top tři týmy v lize. Doufám, že se budou líbit i našim fanouškům. Je to výsledek výborné práce našeho marketingového oddělení,“ uvedl generální ředitel klubu Pavel Hynek. Ke kráse a jednoduchosti dresů totiž přispěly ústupky a vstřícnost sponzorů. Většina z nich přijala pro svá loga místo pestrých barev ikonické černo–žluté barvy klubu.
V minulé sezoně bilo červené logo Orlenu na bílých dresech do očí a dráždilo nejen fanoušky. Slušně řečeno. I proto nastupoval Litvínov k zápasům častěji v černém přestrojení. Mezi lidmi se pak diskutovalo, jak se dresy v brzké době mají údajně přebarvit do červeno–bílých barev polského mecenáše, na což jsou příznivci klubu velmi citliví.
Stal se pravý opak. Tradiční barevná kombinace klubu prosákla dokonce do znaků většiny partnerů, včetně extraligových. I logo nového sponzora McDonald´s umístěné na stulpnách svítí na černém pozadí. Jen ve velmi malé míře zůstala zachována loga v původní podobě. Ale jsou natolik decentní, že neruší. A žlutá vedle černé dodává větší švih. K nepestré barvě – jako černá, bílá – patří barva pestrá. To byla už jedna z pouček v hodinách výtvarné výchovy.
„Litvínov měl vždycky krásně sladěné dresy. Úplně nevnímám rozdíl, jestli jsou žluté nebo bílé. Ale dlouhodobě je tady snaha, aby byly minimalistické. Je tam zvýrazněné logo klubu, majitel klubu, partnerů minimum. Každý klub jde jinou cestou, a když si prohlédnete historické dresy, Litvínov jí šel vždycky cestou čistých dresů ve stylu NHL,“ dodal Pavel Hynek.
Dresy měl Litvínov na vysoké úrovni dlouhodobě. Ty nové se hodně povedly. Pod Krušnými horami věří, že tomu budou odpovídat i výkony mužstva.