1. března 2013 • 00:00

Nürburgring

Autor:
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Jarůšek nechtěl hattrick: Stálo by to peníze, smál se. Jágr mu hokejky nevrátil
Vaniak: Staněk se ti dostane do hlavy, Vindahl Čechy nepředčí. Na EURO...
VŠECHNA VIDEA ZDE

Délka okruhu:
5148 m

Délka závodu:
60 kol, tj. 308,86 km



NÁZEV: Nürburgring STÁT: Německo
DÉLKA OKRUHU: 5148 m
DÉLKA ZÁVODU: 60 kol, tj. 308.86 km
POLE POSITION: Michael Schumacher (Ferrari) 1:28,351(2004)
NEJ. KOLO: Michael Schumacher (Ferrari) 1:29,468 (2004)
LOŇSKÝ VÍTĚZ: ---
OFICIÁLNÍ LINK: http://www.nuerburgring.de/



 
 
  Nürburgring patří k nejstarším závodištím na světě. Závody se v pohoří Eifel pod hradem Nürburg pořádájí již od roku 1927. Od té doby se mnohé změnilo a okruh pro velkou cenu doznal léty řadu proměn. Přesto do historie motoristického sportu vstoupila navždy jména částí starého okruhu: Kesselchen, Fuchsröhre, Bergwerk nebo Karussell. Od roku 1976 už jsou pro formuli 1 jen minulostí a dnes se jimi prohánějí závodním tempem pouze cestovní vozy.


Letošní velká cena na Nürburgringu je jediným závodem formule 1 na území Německa. Za rok je na řadě zase okruh Hockenheimring, který se o pořadatelství německé velké ceny s Nürburgringem střídá. Přestože okruh navštěvují pravidelně desítky tisíc skalních příznivců formule 1 nejen z Německa, je ve zbylém období kraj v pohoří Eifel dost ospalý, vyhovující zejména turistům, jimž se nabízí k návštěvě několik pamětihodností. Vlastní závodiště také nabízí mnoho zajímavostí ke zhlédnutí. Je zde muzeum se sbírkou historických filmů o závodech a velký zábavní park s atrakcemi na téma automobil, motoristický sport a mobilita. Největší pozornost 300 tisíc návštěvníků, kteří zde během roku tráví svou dovolenou, na sebe ale poutá nezapomenutelná Severní smyčka jako součást tradičního okruhu a pak nový okruh, otevřený v roce 1984. Na všechny akce, konané na starém i novém Nürburingu, přijíždí ročně na milión diváků.


Okruh v dnešní podobě měří 5148 metrů. Závod se jede na 60 kol, což dá dohromady vzdálenost 308,863 km. Trať tvoří směs pomalých a rychlých zatáček. Po přestavbě první zatáčky se z ní stalo vhodné místo pro předjíždění, ale současně místo častých postartovních kolizí. Dalším úsekem s možností vyzrát na soupeře je vlásenka Dunlop a ještě závěrečná ostrá zatáčka Coca-Cola před cílovou rovinkou. Na Nürburgringu bývá velmi nevyzpytatelné počasí, které se dokáže během víkendu výrazně změnit. Okruh je náročný na nastavení podvozku. Množství pomalých zatáček a požadavek na rychlé výjezdy do krátkých rovinek má za následek poměrně strmé nastavení křídel, aby auto generovalo co největší přítlak. Pro motory nepředstavuje německá trať až tak velkou zátěž. Protože se okruh nachází ve výšce kolem 500 metrů nad mořem, znamená tato skutečnost ztrátu asi pěti procent výkonu, takže se v konečném důsledku snižuje mechanické zatížení dílů pohonné jednotky. Na plný plyn jedou jezdci pouze na 58 procentech délky okruhu, což je ve srovnání s většinou ostatních tratí méně.


Předchozí vítězové

2007 Fernando Alonso / McLaren-Mercedes (GP Evropy)
2006 Michael Schumacher / Ferrari (GP Evropy)
2005 Fernando Alonso / Renault (GP Evropy)
2004 Michael Schumacher / Ferrari (GP Evropy)
2003 Ralf Schumacher / Williams-BMW (GP Evropy)
2002 Rubens Barrichello / Ferrari (GP Evropy)
2001 Michael Schumacher / Ferrari (GP Evropy)
2000 Michael Schumacher / Ferrari (GP Evropy)
1999 Johny Herbert / Stewart-Ford (GP Evropy)
1998 Mika Hakkinen / McLaren-Mercedes (GP Lucemburska)
1997 Jacques Villeneuve / Williams-Renault (GP Lucemburska)
1996 Jacques Villeneuve / Williams-Renault (GP Evropy)
1995 Michael Schumacher / Benetton-Renault (GP Evropy)
1985 Michele Alboreto / Ferrari (GP Německa)
1984 Alain Prost / McLaren-TAG Porsche (GP Evropy)
1976 James Hunt / McLaren-Ford (GP Německa)
1975 Carlos Reutemann / Brabham-Ford (GP Německa)
1974 Clay Regazzoni / Ferrari (GP Německa)
1973 Jackie Stewart / Tyrrell-Ford (GP Německa)
1972 Jacky Ickx / Ferrari (GP Německa)
1971 Jackie Stewart / Tyrrell-Ford (GP Německa)
1969 Jacky Ickx / Brabham-Ford (GP Německa)
1968 Jackie Stewart / Matra-Ford (GP Německa)
1967 Denny Hulme / Brabham-Repco (GP Německa)
1966 Jack Brabham / Brabham-Repco (GP Německa)
1965 Jim Clark / Lotus-Climax (GP Německa)
1964 John Surtees / Ferrari (GP Německa)
1963 John Surtees / Ferrari (GP Německa)
1962 Graham Hill / BRM (GP Německa)
1961 Stirling Moss / Lotus-Climax (GP Německa)
1958 Tony Brooks / Vanwall (GP Německa)
1957 Juan Manuel Fangio / Maserati (GP Německa)
1956 Juan Manuel Fangio / Ferrari (GP Německa)
1954 Juan Manuel Fangio / Mercedes-Benz (GP Německa)
1953 Nino Farina / Ferrari (GP Německa)
1952 Alberto Ascari / Ferrari (GP Německa)
1951 Alberto Ascari / Ferrari (GP Německa)

Témata: 
Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud